Boekbespreking en weerlegging van 'Mag ik? Dank je. Sorry.' van Johan Bonny, ‘bisschop’ van Antwerpen, Prof. Roger Burggraeve (KU Leuven) en Ilse Van Halst (‘Kerk & Leven’)
De structuur die Johan Bonny, bisschop van Antwerpen, Roger Burggraeve (KU Leuven) en Ilse Van Halst (‘Kerk & Leven’) aan het boekje 'Mag ik? Dank je. Sorry.' geven, is duidelijk gebaseerd op de structuur van Amoris Laetitia. Op haar beurt is deze postsynodale exhortatie gebaseerd op de onderdelen van de ‘Catechismus van de Katholieke Kerk’ aangaande het ‘Zesde gebod’: “Gij zult geen echtbreuk plegen”. De ‘voorstellen’, die de auteurs in het boekje doen, hebben echter zeer weinig te maken met Amoris Laetitia en nog minder met de ‘Catechismus van de Katholieke Kerk’. Toch vertrekken Johan Bonny, Roger Burggraeve en Ilse Van Halst telkens van de ‘Catechismus van de Katholieke Kerk’ om steeds opnieuw vast te moeten stellen, dat de Catechismus geen enkele ruimte laat om hun bijzondere pastorale ‘ideeën’ in de praktijk te zetten. Vervolgens verwijzen de auteurs dan telkens weer naar Amoris Laetitia. Maar, ook daar vangen ze bot. Geen één van de revolutionaire ‘ideeën’ van Bonny en co. zijn terug te vinden in Amoris Laetitia. Vervolgens nemen de wanhopige auteurs van 'Mag ik? Dank je. Sorry.' hun toevlucht tot ‘werkdocumenten’, interpretaties, veronderstellingen, geruchten, etc. Maar, nergens worden de auteurs concreet en weten ze ook maar één enkel precedent aan te halen. Men legt paus Franciscus vooral heel veel woorden in de mond, maar nergens slagen de auteurs erin om hun beweringen hard te maken.
LEES DE BOEKBESPREKING![]()
www.profamilia.nl
www.facebook.com/profamilia.nl www.twitter.com/profamilia_nl Pro Familia ontvangt geen enkele subsidie en is volledig afhankelijk van (uw) giften. Steun Pro Familia met een (maandelijkse) bijdrage, zodat we binnen Kerk en samenleving kunnen blijven opkomen voor de belangrijke waarde van het gezin. Onze cultuur heeft nood aan Liefde! REKENINGNUMMER PRO FAMILIA: IBAN BE50 7390 1108 8818 BIC CODE: KREDBEBB
0 Reacties
1) PERSBERICHT: Pro Familia legt in Rome klacht neer tegen de bisschop van Antwerpen +++ BEGIN PERSBERICHT +++ Antwerpen, 12 oktober 2016 In een non-fictie (?) boekje, met de titel 'Mag ik? Dank je. Sorry.', dat op 14 oktober 2016 door de Vlaamse uitgeverij Lannoo gepubliceerd zal worden, suggereren Johan Bonny, bisschop van Antwerpen (België), Roger Burggraeve (KU Leuven) en Ilse Van Halst (‘Kerk & Leven’), dat homoseksuele koppels, gescheiden en hertrouwde katholieken en samenwonende paren een soort van kerkelijke zegen zouden moeten krijgen als onderdeel van een ‘diversiteit van rituelen’. Deze ideeën werden eerder al geopperd in 'Kerk & Leven' van 5 oktober 2016 (p. 5). Volgens Pro Familia (een Vlaamse, Katholieke organisatie), is het onbetwistbaar, dat de voorstellen die door Johan Bonny en co. geformuleerd worden, naar Katholieke normen, onjuist zijn. De relaties van homoseksuele koppels, gescheiden en hertrouwde katholieken en samenwonende paren kunnen onmogelijk door de Kerk worden erkend. Naar Katholieke standaarden, veroorzaken de ergerlijke uitspraken en geschriften van Johan Bonny publiek schandaal, zijn ze ergerniswekkend voor vrome oren, absurd en zelfs ronduit blasfemisch. De Kerk kan niet ‘zegenen’ wat God heeft verboden. Als gevolg hiervan zal Pro Familia te Rome, bij Beniamino Kardinaal Stella, Prefect van de Congregatie voor de Clerus, klacht indienen tégen Johan Bonny. Pro Familia zal de Kardinaal-Prefect vragen om de uitspraken en de geschriften van Johan Bonny te onderzoeken en te veroordelen. Zo nodig dient Johan Bonny door de hiërarchie van de Katholieke Kerk in Rome tot de orde geroepen te worden. +++ EINDE PERSBERICHT +++ Dit bericht kunt u vrij gebruiken in uw publicaties. 2) PRESS RELEASE: Pro Familia is to file a complaint in Rome against the bishop of Antwerp +++ START PRESS RELEASE +++ Antwerp, October 12, 2016 In a non-fiction (?) booklet to be published October 14, 2016 by Flemish editor Lannoo under the title 'May I? Thank you. Sorry.' Bishop Johan Bonny of Antwerp (Belgium), Roger Burggraeve (Leuven University) and Ilse Van Halst (‘Kerk & Leven’) suggest that homosexual couples, divorced and remarried Catholics, and cohabiting pairs should be given some sort of Church ‘blessing’ as part of a ‘diversity of rituals’. These ideas were already discussed in ‘Kerk & Leven’ ('Church & Life') of October 5, 2016 (p. 5). According to Pro Familia (a Flemish, Catholic organisation), it is indisputable, that the suggestions made by Johan Bonny et al., to Catholic standards, are erroneous. The relationships of homosexual couples, divorced and remarried Catholics, and cohabiting pairs cannot possibly be recognized by the Church. To Catholic standards, the outrageous statements and writings of Johan Bonny cause public scandal, are offensive to pious ears, are absurd and even downright blasphemous. The Church cannot ‘bless’ what God has forbidden. As a consequence, Pro Familia, is to file a complaint against Johan Bonny with the Cardinal Prefect of the Congregation for the Clergy, Beniamino Stella, in Rome. Pro Familia will ask the Cardinal Prefect to investigate and condemn the statements and writings of Johan Bonny. When appropriate, Johan Bonny should be called to order by the hierarchy of the Catholic Church in Rome. +++ END PRESS RELEASE +++ You can freely use this message in your publications. 3) PRO FAMILIA Pro Familia is een initiatief van Katholieke lekengelovigen en is nadrukkelijk niet gelieerd aan welke specifieke kerkelijke orde of politieke partij dan ook. Pro Familia plaatst zichzelf binnen de Rooms-Katholieke Kerk, die Paus Franciscus als hoofd kent. Pro Familia is an initiative of Catholic lay faithful and is emphatically not affiliated with some sort of specific Church order or political party. Pro Familia places itself within the Roman Catholic Church, with Pope Francis as its head. Contactpersoon - Contact Person: Mr. Dries Goethals Email: info@profamilia.nl Website: www.profamilia.nl Facebook: www.facebook.com/profamilia.nl Twitter: www.twitter.com/profamilia_nl 4) ACHTERGRONDINFORMATIE: Johan Bonny: ‘een bisschop op hol’ De problematiek van ons pleidooi wordt uitgebreid behandeld in de ‘CATECHIMUS VAN DE KATHOLIEKE KERK’ - DEEL 3 - TWEEDE SECTIE - TWEEDE HOOFDSTUK - ARTIKEL 6 - Het zesde gebod: “Gij zult geen echtbreuk plegen”. Het is dan ook onbegrijpelijk waarom Johan Bonny het Woord van God ter discussie stelt. Nadat het misbruikschandaal binnen de Kerk in België in de openbaarheid kwam, is gebleken, dat de pedofiele daders, inclusief een bisschop, veelal homoseksueel waren. Het is dan ook onwezenlijk, dat een ‘bisschop’ ijvert voor de officiële, kerkelijke erkenning van ‘holebi-relaties’. Dit is ontoelaatbaar, aangezien het misbruikschandaal alleen maar mogelijk is geweest als gevolg van het permissieve klimaat, dat o.a. door de bisschoppen zélf én de Faculteit Theologie van de Katholieke Universiteit Leuven werd gecreëerd. Want het is daar, dat vanaf de jaren ’60 de seminariedocenten en bisschoppen grotendeels opgeleid werden en geïndoctrineerd werden met bedenkelijke, weinig ‘katholieke’ theorieën. Heeft Johan Bonny dan niets uit het misbruikschandaal geleerd? Waarom is Jozef Barzin, in 1984 één van de bezielers van de zogenaamde ‘Oecumenische Werkgroep Pedofilie’, nog steeds deken van het dekenaat Antwerpen-Noord? Deze beruchte werkgroep wilde destijds de ‘vooroordelen’ aangaande pedofilie wegnemen en is daar, achteraf gezien, blijkbaar ‘uitstekend’ in gelukt. Tot scha en schande van de hele Kerk! Als deken van Antwerpen-Noord maakt Jozef Barzin nog steeds deel uit van het vicariaatsteam van het bisdom Antwerpen, en is hij een directe medewerker van Johan Bonny. Toch vormt het verleden van Barzin voor Johan Bonny blijkbaar géén enkel probleem. Is dit respect hebben voor het onnoemelijke leed, dat de misbruikslachtoffers werd aangedaan? Merkwaardig is ook, dat Johan Bonny dit boek geschreven heeft samen met Ilse Van Halst van ‘Kerk & Leven’. Ook gekend als het ‘parochieblad’, dat in 1984 de beruchte ‘Oecumenische Werkgroep Pedofilie’ een platform gaf. Ook mogen we Luk Vanmaercke, hoofdredacteur van ‘Kerk & Leven’, niet vergeten. De voorbije dagen was hij prominent in de media aanwezig waar hij uitgebreid de bizarre ideeën van Johan Bonny toelichtte. Toch werd Luk Vanmaercke, reeds eerder in 'Kerk & Leven' van 22 juli 2015 (p. 7), voor gelijkaardige uitspraken, door Aartsbisschop André-Joseph Léonard formeel op de vingers getikt. Ook het co-auteurschap van Roger Burggraeve van de Faculteit Theologie van de KU Leuven wekt de verwondering. Is Johan Bonny het godsdiensthandboek ‘Roeach’ uit 1991 vergeten? ‘Roeach’ (3de jaar middelbaar), dat werd uitgegeven onder hoofdredactie van Prof. Jef Bulckens (KU Leuven) en Prof. Frans Lefevre (Grootseminarie Brugge) en dat o.a. een pedofiel-getint stripverhaal bevatte. Protest bij Godfried ‘kardinaal’ Danneels mocht niet baten. Maar, uiteindelijk werd het godsdiensthandboek, dat destijds bekend stond als de Belgische ‘pedo-catechismus’, door Jozef Kardinaal Ratzinger, toen de Prefect van de Congregatie voor de Geloofsleer, verboden. Met de staart tussen de benen kon Godfried ‘kardinaal’ Danneels niets anders dan het handboek uit circulatie halen. Nota bene, Roger Vangheluwe, de pedofiele bisschop van Brugge, was destijds de ‘toezichthoudende’ bisschop van beide instellingen – de KU Leuven én het Grootseminarie van Brugge – van waaruit de hoofdredacteurs van dit perverse schoolhandboek kwamen. 5) Gerenommeerde, Katholieke organisaties uit het buitenland veroordelen eveneens de ongehoorde demarche van Johan Bonny, bisschop van Antwerpen, en staan schouder aan schouder met Pro Familia ‘Belgian bishop calls on Catholic Church to approve ‘ritual’ for blessing gay unions’ “Bishop Bonny uses firm language to put forth his idea: “There is no way we can continue to claim that there can be no other forms of love than heterosexual marriage. We find the same kind of love between a man and woman who live together, in homo-pairs and lesbian couples,” Bonny writes.” “Clearly, this means that Bishop Bonny is in favor of “separating what God has put together” and blessing what God has forbidden.” Bron: LifeSite-News Link: https://www.lifesitenews.com/news/belgian-bishop-calls-on-catholic-church-to-approve-ritual-for-blessing-gay ‘Bishop Bonny proposes rite to bless gay unions & divorced remarried’ By proposing that the Church bless so-called same-sex "unions" Bishop Bonny overlooks the warning given by Cardinal Ratzinger in 2003. What he wrote about legal recognition applies even more so to ecclesial recognition: "Recognition of homosexual unions or placing them on the same level as marriage would mean not only the approval of deviant behaviour, with the consequence of making it a model in present-day society, but would also obscure basic values which belong to the common inheritance of humanity. The Church cannot fail to defend these values, for the good of men and women and for the good of society itself." Furthermore, it's hard to reconcile Bishop Bonny's proposals for ecclesial recognition of divorced and civilly re-married couples with the explicit teaching of Our Lord on the indissolubility of marriage (Mark 10: 4-12.). Bron: EWTN Link: http://www.ewtn.co.uk/news/europe/archbishop-johan-bonny-proposes-rite-to-bless-same-sex-unions-divorced-remarried 6) BIJLAGE: De dwaalleer van Johan Bonny ontmaskerd De door Johan Bonny aangekaarte problematiek wordt uitgebreid behandeld in de ‘CATECHIMUS VAN DE KATHOLIEKE KERK’ - DEEL 3 - TWEEDE SECTIE - TWEEDE HOOFDSTUK - ARTIKEL 6 - Het zesde gebod: “Gij zult geen echtbreuk plegen”. Wat zegt de Kerk over ‘ongehuwd samenwonen’? Sommigen hebben tegenwoordig, voorafgaandelijk aan een huwelijk, blijkbaar nood aan een soort van ‘proeftijd’. Hoe serieus het voornemen ook moge zijn van hen die voortijdige seksuele betrekkingen aanknopen, toch garanderen zulke voortijdige, seksuele betrekkingen geenszins een succesvol huwelijk, eerder integendeel. De lichamelijke vereniging is moreel alleen toegestaan, wanneer een definitieve levensgemeenschap tussen man en vrouw tot stand is gekomen. Liefde tussen mensen verdraagt geen ‘proefperiode’. Al deze alternatieve levenswijzen zijn in strijd met de waardigheid van het huwelijk. Zij tasten de grondgedachte van het gezin aan en ze verzwakken de zin voor trouw. Ze zijn in strijd met de zedenwet: de huwelijksdaad mag uitsluitend plaatsvinden binnen het huwelijk; buiten dit kader is het steeds een zware zonde, die uitsluit van de Sacramentele Communie. Wat zegt de Kerk over ‘seksualiteit’? De seksualiteit is gericht op de huwelijksliefde tussen man en vrouw. Tussen gedoopten wordt de huwelijksband geheiligd door het Sacrament. Door de eenwording van de echtgenoten wordt het dubbele doel van het huwelijk bereikt: het goed van de echtgenoten zelf en het doorgeven van het leven. Men kan deze twee betekenissen of waarden van het huwelijk niet van elkaar scheiden zonder het geestelijke leven van het paar grondig te veranderen of zonder de waarden van het huwelijk en de toekomst van het gezin in gevaar te brengen. De huwelijksliefde van man en vrouw staat derhalve onder de dubbele eis van trouw en vruchtbaarheid. Slechts als men deze twee wezenlijke aspecten eerbiedigt, namelijk de vereniging en de voortplanting, bewaart de huwelijksdaad integraal de betekenis van de wederzijdse ware liefde en tevens de gerichtheid op de zeer verheven roeping van de mens tot het ouderschap. Wat zegt de Kerk over de ‘zonden tegen de kuisheid’? Elke gedoopte is geroepen tot kuisheid. De Christen is "bekleed met Christus" (Gal. 3, 27), het voorbeeld bij uitstek van kuisheid. Alle gelovigen zijn ertoe geroepen een leven te leiden in kuisheid, volgens hun persoonlijke levensstaat. Door het doopsel heeft de Christen zich ertoe verplicht zijn gevoelsleven in kuisheid te leiden. De onkuisheid is een ongeregelde begeerte of een ongeordend plezier in het geslachtelijk genot. Geslachtelijk genot is moreel ongeordend, wanneer men het los van de doeleinden van voortplanting en vereniging, omwille van zichzelf, zoekt. ‘Zonden tegen de kuisheid’ betreffen bijvoorbeeld masturbatie, ontucht, pornografie, prostitutie en homoseksualiteit. Wie zondigt tegen de kuisheid, waartoe het Sacrament van het Doopsel hem verplicht, bezoedelt zijn lichaam als ‘Tempel van de Heilige Geest’. Wat zegt de Kerk over de ‘homoseksualiteit’? Onder ‘homoseksualiteit’ verstaat men de betrekkingen tussen mannen of tussen vrouwen die zich seksueel exclusief of overwegend aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht. Homoseksualiteit kent, door de eeuwen heen en binnen de veelheid van culturen, verschillende verschijningsvormen. De psychische oorsprong is moeilijk op te helderen. Steunend op de Heilige Schrift, heeft de Overlevering steeds verklaard dat "homoseksuele daden intrinsiek ongeordend zijn". Homoseksuele handelingen sluiten de seksualiteit af voor de gave van het leven. Ze komen niet voort uit een ware affectieve en seksuele complementariteit. Daarom kunnen ze in geen geval goedgekeurd worden. Bij een niet gering aantal mannen en vrouwen is de homoseksuele neiging diepgeworteld. Deze objectief ongeordende neiging betekent voor de meesten van hen een beproeving. Men moet deze mensen met respect, begrip en fijngevoeligheid behandelen. Men moet iedere vorm van onrechtmatige discriminatie vermijden. Ook deze mensen zijn geroepen om in hun leven de Wil van God te volbrengen en - als zij Christen zijn - de problemen die zij als gevolg van hun instelling ondervinden, te verenigen met het Kruisoffer van de Heer. Homoseksuele mensen zijn tot kuisheid geroepen. Door de deugd van zelfbeheersing, die hen tot innerlijke vrijheid opvoedt, eventueel met steun van een belangeloze, vriendschappelijke begeleiding, door het gebed en de genade van de Sacramenten, kunnen en moeten zij geleidelijk en standvastig, voortgang boeken op de weg van de Christelijke volmaaktheid. 7) BESLUIT Pro Familia denkt, dat dit alles klaar en duidelijk is. De overgeleverde Leer van de Kerk laat géén enkele ruimte voor de ‘frivoliteiten’ die door Johan Bonny en co. op een roekeloze manier worden geopperd. Pro Familia zal te Rome, bij Beniamino Kardinaal Stella, Prefect van de Congregatie voor de Clerus, dan ook klacht neerleggen tegen Johan Bonny. Pro Familia vraagt Rome om de uitspraken en de geschriften van de Antwerpse ‘bisschop’ te onderzoeken en te veroordelen. Zo nodig dient Johan Bonny publiekelijk door Rome tot de orde te worden geroepen. Dit alles in het belang van het zieleheil van de gelovigen. Namens Pro Familia, Dries Goethals en Patrick Berchmans ![]()
www.profamilia.nl
www.facebook.com/profamilia.nl www.twitter.com/profamilia_nl Pro Familia ontvangt geen enkele subsidie en is volledig afhankelijk van (uw) giften. Steun Pro Familia met een (maandelijkse) bijdrage, zodat we binnen Kerk en samenleving kunnen blijven opkomen voor de belangrijke waarde van het gezin. Onze cultuur heeft nood aan Liefde! REKENINGNUMMER PRO FAMILIA: IBAN BE50 7390 1108 8818 BIC CODE: KREDBEBB “Don’t get high on your own supply!” Scarface Een loftirade voor de legalisering van cannabis – zo klonk van ver in mijn kamer de teneur van de op op Radio 1 orakelende Luc Vanmaercke. De oren spitsend klonk het discours zowaar nog onthutsender, want uit flarden van de inhoud kon men niet anders ontwaren dat deze kakelende sterveling zowaar het Evangelie aan het heruitvinden was. Helaas voor deze chimèrebrouwer werd het Evangelie reeds twee millennia eerder dan vandaag geschreven en werd de glans van haar Waarheid doorheen de hele Kerkgeschiedenis bevestigd met mirakels. Dat Kerk & Leven daarentegen geen fractie van het lezerspubliek van de Blijde Boodschap bereikt, is daarentegen geen bovennatuurlijk fenomeen, maar de nuchtere immanente rechtvaardigheid. Over dat laatste gesproken, Vanmaercke moet nou niet beweren dat de Katholieke moraaltheologie hem onbekend in de oren klinkt. Het was namelijk niemand minder dan de goede Monseigneur Léonard die hem destijds nog persoonlijk onderrichtte over dit specifieke thema. Katholiek Nieuwsblad: Mgr. Léonard distantieert zich van ‘homohuwelijk’ standpunt Vlaams katholiek weekblad De kracht van de Heilige Geest zal de holle retoriek van Vanmaercke geen twee millennia ver willen dragen, maar onderschat de vergankelijke doch georkestreerde macht niet van de Belgische (apo)staatskerk. En wie is ijdeler dan Deken Felix Van Meerbergen uit Diest om de spotlight van eender wie te weerkaatsen, om zich zo opnieuw aan een shot te helpen van verslavende likes? Nou kan iemand een ziekelijke obsessie hebben voor een vereniging als de onze, maar Pro Familia schijnt werkelijk een religieuze jeuk te veroorzaken bij Deken Felix als waren wij geestelijke kogelmieren. Dat een notabele kerkvorst uit het aartsbisdom zich zoveel aantrekt van een kliek jongprofessionelen en haar aanhang, maakt ons dat niet groter dan we eigenlijk zijn? Wie wij zijn, staat natuurlijk in de steile schaduw van de immense onbuigbaarheid van alles wat God ooit aan de mensheid openbaarde. Met uitzondering van de werken van Jeroen Meus, wordt in Vlaanderen geen boek meer gelezen. Hoe kan zo’n onbenullige boekvoorstelling van enkele doorgekookte mosselen dan zoveel ophef maken? De kinderen van de duisternis koesteren een hoop die ijdel doch kolossaal is. Toch zal de Kerk nooit zwichten voor de verduistering die zij Haar thans willen opleggen. Dit hadden ze wederom gepoogd met de gezinssynode, maar alle pogingen voor een kerkelijk homohuwelijk – of gelijksoortig ritueel – zijn grandioos gefaald. Men probeert de Kerk te kapen om de eigen immoraliteit te vergoelijken, maar zij zullen van een koude gaypride terugkomen. Dat Vanmaercke pretendeert dat het boekje van Bonny en co “een uitvloeisel” is van de synode, is niet alleen een flagrante leugen, maar ook een schandalige verdachtmaking aan het adres van Paus Franciscus en alle synodevaders. Of wichelt Vanmaercke over de vrij te interpreteren “geest van de synode”? Hou op jong, de voorbije jaren zijn Katholieken in Vlaanderen zo bedwelmd ofwel vol weerzin geraakt door het postconciliaire relativisme van visverpakkingen zoals Tertio en Kerk & Leven, dat men zelfs nog betaalde krachten van de (apo)staatskerk moeilijk zal motiveren voor dergelijke komedie. Men heeft de kerkleer willen wijzigen en men kwam tot de conclusie dat zelfs een Paus daartoe te macht niet heeft. Alle pogingen om via Amoris Laetitia de discipline van het ontvangen der Heilige Communie voor hertrouwd gescheiden te wijzigen, heeft het geloof voor geen halve graad geplooid, maar louter prelaten tot in de top van de Kerk met de billen bloot gezet. De keizer draagt geen kleren. Wat gezegd kan worden over keizers, hoeft niet per se ook waar te zijn voor de hoogste kerkvorst. Paus Franciscus sprak zich vorige week zaterdag immers nog verwoestend uit over de zogenaamde “gender-theorie”:
Katholiek Nieuwsblad: Paus: ‘Wereldoorlog gaande om het huwelijk te vernietigen’ Met het boekje van Bonny en co heeft de Heilige Vader nu een ideale gelegenheid om de oorlogsweldaad bij het woord te voegen. Er bestaat geen enkele twijfel over het nodige wat moet gebeuren: Paus Franciscus "verdedigt" de Kerk en haar positie in de "wereldoorlog tegen het huwelijk" nu het best door Johan Bonny weg te promoveren uit Antwerpen en ergens in de curie aan te stellen in één of andere congregatie van de roze postzegels. Wat moeten we nou met dat boekje van Bonny? Hij wil dus – net zoals Deken Felix eerder – dat er binnen de Kerk "een diversiteit van rituelen" komt "waarin we de liefdesrelaties tussen homoseksuelen ook vanuit kerkelijk en gelovig perspectief kunnen erkennen". Katholiek Nieuwsblad: Bisschop van Antwerpen wil kerkelijke rituelen voor holebi’s en ongehuwd samenwonenden Zijn we weer vertrokken voor een rondje schieten met Pausen en Concilies? Gelovigen hebben geen uitleg meer nodig, bij ongelovigen zal verdere uitleg niet meer baten. Waar hebben we het eigenlijk nog over? Bibliothecarissen zullen het ding wel aanschaffen omdat het zo hoort en behalve slippendragers van de (apo)staatskerk zal geen hond een blad uit Bonny’s boekje ter harte nemen. Pro Familia verklaart hierbij alle exemplaren van “Mag ik? Dank je. Sorry” vogelvrij om met onmiddellijke ingang in vlammen op te gaan. Bonny en co mogen ons dankbaar zijn, want door deze boekenverbranding wordt elk exemplaar ontzaglijk interessanter dan het onder het stof van een bejaardenkast ooit had kunnen worden. Als prelaten net als ideologische prostituees meeheulen met de politieke correctheid die ons volk wordt opgedrongen door de tirannie van het cultuurmarxisme, dan is de enige manier om in een debat met hen te ontsnappen aan de zelfcensuur, een barbaarse (maar weliswaar gekerstende) boekenverbranding. Deus vult! Pro Familia roept op tot totale boekenverbranding van “Mag ik? Dank je. Sorry” Alle bladzijden van het boekje van Bonny en co zullen in stof vergaan, maar van elk Woord van God zal geen komma of jota voorbijgaan, voordat dit alles is volbracht. Indien Pro Familia iets verkeerd zegt, waarom slaat gij ons dan Deken Felix? Maar aangezien het waar is wat wij zeggen, ontdoen jijzelf, Bonny, Dekezel en alle andere ongelovige kerkvorsten zich er simpelweg van nog langer Katholiek genoemd te kunnen worden. Blijkbaar is Pro Familia nog de enige die ten aanzien van het verraad van bisschoppen en priesters nog openlijk de Waarheid van het Magisterium durft te verkondigen. Bij gebrek aan kerkleiders in Vlaanderen, nemen we hierbij de verantwoordelijkheid op onze schouders om woordvoerders van de Katholieke Kerk in Vlaanderen te zijn en indien het iemand, bisschop of deken, niet bevalt waarom wij deze titel claimen, dan vernemen wij graag van hen waarom Pro Familia de Waarheid niet zou spreken en waarom hun leugens enig recht van autoriteit zouden hebben. In nood mag eenieder dopen, dus is iedere gedoopte ook bevoegd tot de verkondiging van het Heil. Hiermee constateert Pro Familia door de omstandigheden blijkbaar de exclusieve bevoegdheid te hebben ontvangen over de herkerstening van de Lage Landen. Per definitie noopt de noodtoestand tot uitzonderlijke maatregelen. Als laatste der Mohikanen die in Vlaanderen de kerkleer nog openlijk verdedigen, verklaart Pro Familia elk nog-niet-verbrand-exemplaar van “Mag ik? Dank je. Sorry” op de Index librorum prohibitorum. Het Duivelspact van de Belgische grondwet is zo eindelijk verbroken: De Belgische bisschoppen worden via hun banden met de Loge betaald om de kerkleer te verzwijgen, terwijl Pro Familia “pro Deo” werkt om de leugen de muil dicht te slaan. Als Bonny beweert dat wij voor onze beurt spreken, dat hij dan eerst zelf zijn taken die wij voor hem opknappen eindelijk eens voor zijn eigen rekening neemt. We roepen hierbij al onze sympathisanten op om de knuppels uit het hoenderhok te halen en mee te brengen op onze volgende actie (die we spoedig op onze webstek zullen afkondigen) waarin wij onversaagd alle logebroeders en andere ketters buiten de muren van de Heilige Kerk zullen verdrijven. U leest het goed: Wij pleiten voor een Kerk die mensen uitsluit. Iedereen buiten, behalve Katholieken. Laat hierbij geen Gutmensch verbouwereerdheid veinzen. De afgelopen decennia waren Katholieken de paria’s in hun eigen Kerk en dat vindt geen enkele krant abnormaal. Ga met jullie noordbelgische bastaardkerkgangers allen naar de moskee, want daar is het volgens jullie ogenschijnlijk toch the place to be for diversity. [Einde van dit officieel bericht van de Katholieke Kerk voor alle gelovigen en mensen van goede wil in Vlaanderen.] Namens Pro Familia, Dries Goethals ![]()
www.profamilia.nl
www.facebook.com/profamilia.nl www.twitter.com/profamilia_nl Pro Familia ontvangt geen enkele subsidie en is volledig afhankelijk van (uw) giften. Steun Pro Familia met een (maandelijkse) bijdrage, zodat we binnen Kerk en samenleving kunnen blijven opkomen voor de belangrijke waarde van het gezin. Onze cultuur heeft nood aan Liefde! REKENINGNUMMER PRO FAMILIA: IBAN BE50 7390 1108 8818 BIC CODE: KREDBEBB |
"Wie niet zorgt voor zijn eigen familie en zelfs niet voor zijn huisgenoten, heeft het geloof verloochend en is erger dan een ongelovige."
1 Tim 5:7 ARCHIEF
November 2016
|