Situering van de polemiek
De uitlatingen van Deken Felix Van Meerbergen op ROB-tv en de reactie van Pro Familia die hier logischerwijze op volgde, ontketenden een polarisatie binnen de Kerk in Vlaanderen. Wederom werd bewezen hoe sterk het Evangelie een tweesnijdend zwaard is. Bij deze feliciteert Pro Familia de Norbertijn Pater Benny uit de abdij van Postel, de enige priester die zich op Facebook durft uit te spreken tegen de binnenkerkelijke homolobby in Vlaanderen! Twee reacties van 9 september versus elkaar:
Sinds deze openlijke onenigheid wordt Pro Familia op Twitter gevolgd door een zekere “@DEKENFELIX”. De houding van Deken Felix in deze polemiek komt uit een zuur vaatje en door herhaaldelijke tweets (die eigenlijk steeds verwijzen naar Facebook-updates) die vaak handelen over Pro Familia, lijkt het dat deze “Deken Felix” wat geobsedeerd is door onze vereniging:
Pro Familia vernam uit goede bron dat Deken Felix het overweegt om een advocaat aan te stellen, naar aanleiding van het bovengenoemde artikel dat wij publiceerden. Die “iemand” waar Deken Felix zo “hulpvaardig” een oproep voor deed, was dus niemand minder dan hijzelf. Blijkbaar ervaart de topman van de klerikale kaste in Diest het als “raken in de integriteit”, als men kordate kritiek formuleert op zijn eerder ingenomen standpunten, die een aanval zijn tegen de Katholieke Kerk en een verraad aan de gelovigen. In plaats van te proberen om weerbaar te argumenteren, overweegt Deken Felix liever de mogelijkheden om elk weerwoord juridisch de kop in te drukken. Dit ontmaskert een grote inhoudelijke zwakte, die we verder in dit artikel zullen aantonen. Misschien dat likes op Facebook iemand op de duur blind maken voor de intellectuele lichtheid van wat men beweert?
O wee wie op "barmhartige" vingers tikt
Opmerkelijk hoe Deken Felix een theologisch debat in de kiem wil smoren met pogingen om er een juridische kwestie van te maken. U ziet het goed, de “brave” Deken Felix is er voorstander van dat conservatieve Katholieke websites verboden worden (rode kader) en dat een seculiere politiestaat de wettelijke vrijheid van meningsuiting (en religie!) aan banden legt. Als Katholieken kwaad zijn dat Deken Felix in zijn interview op ROB-tv de volledige Katholieke moraalleer en sacramentologie op de helling zet, dan moet men volgens hem beleefd zwijgen. Maar blijkbaar is het bij Deken Felix wel toegestaan om te “kotsen” op de website van Pro Familia (blauwe kader)? Dat Deken Felix deze polemiek in een rechtbank wil beslechten, is niet alleen onzinnig, het is op het randje van barbaars. Ongelofelijk hoe zogenaamde “progressieve priesters” heimwee voelen naar de Inquisitie die zij anders zelf betichten van rechtswillekeur. "Of toch maar barmhartig zijn." Iemand geen politiek schijnproces aandoen. Hoe barmhartig! Deken Felix versus de rechtszekerheid Deken Felix moet dringend realiseren dat wij ons in een rechtstaat bevinden: 1) Net zoals Katholiek Nieuwsblad namen wij een publieke Facebookprofielfoto over van Deken Felix. Dit is volstrekt geen schendig van de privacy. Ook de Facebookposts die wij in dit artikel tonen zijn gepubliceerd voor het volledige internet (cf. symbool van “wereldbol” bij de statussen). 2) Daarnaast verspreiden wij geen laster of leugens over Deken Felix, de waarheid over de dwalingen die hij verkondigt is al veel te erg. 3) Eerroof is evenmin van toepassing. Deken Felix verwijt ons “hem belachelijk te maken”, maar integendeel kunnen we niet onder stoelen of banken steken dat Deken Felix zichzelf belachelijk maakt, door als Katholiek priester uitlatingen te doen waarmee hij de Katholieke geloofsleer volledig ondermijnt. Daarmee bijt hij vooral de hand die hem voedt. Deken Felix voerde op ROB-tv een pleidooi voor de totale irrelevantie van het priesterschap. Met zijn beweringen reduceert Deken Felix het ambt van priester tot dat van een sociaal werker (ontdaan van al het bovennatuurlijke) en het is grootspraak om dan te beweren dat priesters een betere job zouden uitoefenen dan mensen die effectief tot sociaal werker werden opgeleid. Volgens de redeneringen van Deken Felix dient het priesterschap tot niks meer. Deken Felix entertaint de vijanden van de Kerk – die in tegenstelling tot hemzelf vaak wél weten waar het Katholiek Geloof om draait – met een voor een priester zelfonterende en clowneske vertoning. Is het dan verboden om te lachen? We verkiezen dit voorlopig nog boven het huilen. 4) Wij roepen niet op tot geweld tegen Deken Felix, integendeel, wij roepen Deken Felix op om zich ervan te behoeden uit gewetenswroeging over zijn ketterijen zichzelf iets aan te doen (zoals eerder identiek gebeurde met de Deken van Kortrijk). Het klopt wel dat wij behoorlijk kwaad zijn op Deken Felix, maar enkel in een dictatuur is dat verboden. De autoritaire manier hoe hij praat over andersdenkenden doet misschien vermoeden dat hij graag zo’n schrikbewind zou willen. Dreigen met rechtszaken doet het debat niet verdwijnen Spijtig genoeg voor Deken Felix leven Katholieken nog steeds in een vrij land en daarnaast is het ook misplaatst om aan te nemen dat Katholieken op geitenwollen sokken kruipende sukkelaars zijn, die het verheerlijken om bedot te worden. Ook binnenkerkelijk horen wij vaak het foutieve signaal, dat wantoestanden binnen de Kerk met de mantel der diplomatie moeten bedekt worden. Kerkhistorisch zijn dergelijke beweringen quatsch, denken we maar aan de debatten tussen Kerkvader Sint-Athanasius en de ketter Arius. Bij het horen van zo’n gortige interviews, zoals dat van Deken Felix op ROB-tv, waarin hij Christus en Zijn Kerk, Monseigneur Léonard en zoveel gelovigen verraadt, ontstaat er zoals de Kerkvader Sint-Augustinus dat omschreef: “een rechtvaardige woede”. Als priesters in Godsnaam zo’n anti-Katholieke standpunten verkondigen, dan mogen wij wel eens kwaad zijn, potverdomme! Kritiek uiten ≠ beledigen
Vaak is het zo dat tegenstanders van Pro Familia maar al te graag onwerkelijke bespiegelingen maken over onze manhaftige stijl, om de inhoudelijke discussie over specifieke thema’s te ontwijken. Dit is natuurlijk volstrekt oneerlijk. Het is niet omdat men uitdrukt dat men het niet eens met iemand is, dat men deze persoon beledigt. Evenmin is het zo dat onze woede tegenover een priester die de Leer van Jezus verloochent, betekent dat wij Deken Felix haten. Naar analogie met Kerkvader Sint-Augustinus: Wij beminnen de ketter, maar we haten de ketterijen en we roepen de ketter op om zijn ketterijen te herroepen. Dit is échte Barmhartigheid!
"Dialoog, maar niet met Katholieken!" We hadden heel graag met Deken Felix van standpunten uitgewisseld in de vele Facebookdiscussies op zijn wall, maar Katholieken meldden mij langs alle kanten dat zij op zijn blocklist zijn beland. Het valt op dat veel Katholieken die in het verleden enige vorm van sympathie voor Monseigneur Léonard betuigden, nu geen recht van spreken meer hebben bij Deken Felix. Dan wordt de “dialoog” waar hij zo graag mee schijnt uit te pakken, een onmogelijke zaak. Hoe praat je met een Deken die alleen luistert naar de homolobby en co, maar Katholieken de mond wil snoeren? “Katholieken moeten zwijgen, want hun geloof is fout.”
De Kerk “gevangen in een instituut”? Seriously?
Wat zegt Paus Leo XIII daarover? “De Kerk is daarom het geestelijke Sion, waarin Christus aangesteld is tot Koning door de Vader, en die over de ganse aarde bestaat, waar er maar één Katholieke Kerk is.” (Satis Cognitum) Of wat zegt Paus Pius XI hierover? "Alleen de Katholieke Kerk is het, die de ware eredienst bewaart; Zij is de bron van de waarheid, Zij is de woonplaats van het geloof, Zij is de tempel van God: wie daar niet ingaat, of wie Haar verlaat, is van de hoop op leven en heil vervreemd.” (Mortalium Animos) De Kerk van Christus is identiek aan de Katholieke Kerk. Zo schrijft Deken Felix daarentegen: “De bruid van Christus die nu vaak als een Doornroosje slaapt, zal pas weer ontwaken als ze wakker wordt gekust door de prins van alle genade.” Wat een wartaal! Deken Felix vergelijkt de Kerk met een sprookje... wat een blasfemie! Hoe kan de Kerk slapen en hoe kan zij worden wakker “gekust” door de prins van alle genade? Of doelt hij op een giftige kus van de prins der duisternis? Lezen we even verder in Satis Cognitum van Leo XIII: “God heeft Zijn Kerk als de meest perfecte maatschappij ingesteld. (...) Er wordt over gesproken als het “Huis van God”, de stad op de bergen gezet, waar alle volkeren naartoe moeten komen." De Kerk bestaat, slaapt niet en is Eén, Heilig, Katholiek en Apostolisch. Elke andere definitie is dwaling en ketterij. Deken Felix besluit dat de Kerk een “schuchtere novice is die alles nog moet (kan) leren”. Dus de Kerk kent de Waarheid nog niet? Progressievelingen dwepen maar al te graag met het “Tweede Vaticaanse Concilie”. Fanatici onder hen benoemen deze bijeenkomst van bisschoppen zelfs als de “constituante van de Kerk”. Quod non. Laten we desondanks even bekijken wat Vaticanum II, bij monde van Lumen Gentium te vertellen heeft over de Kerk: “De enige Middelaar Christus heeft zijn heilige Kerk, de gemeenschap van geloof, hoop en liefde hier op aarde, als een zichtbaar geheel gevestigd, dat Hij voortdurend in stand houdt en waardoor Hij aan allen de waarheid en de genade meedeelt. Men mag echter de gemeenschap met haar hiërarchische structuur en het mystieke lichaam van Christus, het zichtbare geheel en de geestelijke gemeenschap, de aardse Kerk en de met hemelse gaven verrijkte Kerk, niet beschouwen als twee verschillende dingen; integendeel, ze vormen één alomvattende werkelijkheid, bestaande uit een menselijk en goddelijk element.” De Katholieke Kerk heeft en is de Waarheid en hoeft niet op zoek te gaan naar de Waarheid. Wel kan de Kerk de Waarheid uitdiepen, maar zoals Kerkvader Sint-Vincentius van Lérins zegt: “Altijd in dezelfde betekenis en in hetzelfde oordeel.” Deken Felix steunt Paus Franciscus, maar valt de Traditie af
Moet de Kerk “hernieuwd worden”? Was de Kerk dan al zovele eeuwen fout bezig?
Wat zegt Paus Gregorius XVI hierover? Daar het nu, om de woorden te gebruiken van de Vaders van Trente, vaststaat, dat de Kerk „door Jezus Christus en Zijn apostelen onderricht is en door de Heiligen Geest, die haar zonder ophouden alle waarheid leert, onderwezen wordt", is het volkomen in strijd met het gezond verstand en voor de Kerk hoogst beledigend, haar „een vernieuwing en een verjonging" op te dringen, als zou deze noodzakelijk zijn, om haar bestaan en groei in stand te houden, alsof men zou kunnen menen, dat zij aan verval, verkwijning of andere dergelijke zwakheden onderhevig is. Het doel, dat de vernieuwers hierbij voor ogen hebben, is “om de grondslagen te leggen van een nieuwe, een menselijke” en om te bereiken, hetgeen Cyprianus als verfoeilijk verwerpt, dat de Kerk, die een zaak van God is, een zaak van “mensen worde.” (Mirari Vos, 15 augustus 1832) Deken Felix heeft het in zijn aanhoudende obsessie voor onze vereniging over “een site van katholieke medemensen” (Pro Familia duh), die spreekt over “de infernale mijmeringen van de Paus die de Kerk en het Pausdom ten gronde richten” en dan maakt hij duidelijk voor wat “infernale” staat: “dat komt van inferno, dat is Hel…”. Wat wil Deken Felix hiermee zeggen? Dat de Hel niet bestaat? Dat de Hel een Middeleeuws sprookje is? Hij constateert tot zijn (en onze) pijn en verdriet dat wij Paus Franciscus loyaal maar kritisch belichten. De vraag stellen is ze beantwoorden: Is Paus Franciscus (mede)oorzaak van de chaos die nu welig tiert binnen de Kerk? De befaamde “echtscheidingsmotuproprio” breekt zodanig met de eeuwenoude Traditie van de Kerk, dat zelfs Hendrik VIII er niet van durfde dromen en ook de postsynodale exhortatie “Amoris Laetitia” is een gigantische afwijzing van de kerkelijke leer omtrent de Heilige Communie. Paus Franciscus geeft dit openlijk toe: Katholiek Nieuwblad: Paus: ‘Geen andere interpretaties’ van Amoris Laetitia dan communie voor hertrouwd gescheidenen in bepaalde gevallen Een betere titel voor dit artikel zou zijn: Paus: ‘Geen andere interpretaties’ van Amoris Laetitia dan heiligschennende Communie voor publieke echtbrekers In de richtlijn ´Basis Criteria voor de Toepassing van Hoofdstuk VIII van Amoris Laetitia´ schrijven de bisschoppen van de pastorale regio Buenos Aires aan de geestelijkheid dat hertrouwd gescheidenen in bepaalde gevallen de heilige communie mogen ontvangen. We lezen hier: “In andere meer complexe situaties, en wanneer het niet mogelijk is om een nietigverklaring te verkrijgen (...) in bijzonder wanneer een persoon oordeelt dat hij in een navolgende fout zou vallen door schade toe te brengen aan de kinderen van de nieuwe unie, opent Amoris Laetitia de mogelijkheid om de sacramenten van Verzoening (Biecht, n.v.d.r.) en van de Eucharistie te ontvangen.” Dit is een frontale tegenstelling van de Katholieke doctrine omtrent het ontvangen van de Sacramenten en dat deze wordt aangemoedigd door Paus Franciscus, is met bittere tranen te betreuren. Ten eerste over het ontvangen van het Sacrament van de Biecht: voor een geldige absolutie der zonden is nodig dat de biechteling een oprecht berouw heeft over zijn zonden (volmaakt of onvolmaakt) en dat hij/zij het voornemen heeft om niet meer te zondigen. Hoe kunnen mensen die in een nieuwe unie zijn ingetreden voornemen om niet meer te zondigen? Dat kan volgens ons (en volgens de Kerk!) alleen maar door afstand te doen van zijn/haar valse partner en oftewel zich te verzoenen met zijn/haar echte echtgenoot/echtgenote of om alleen kuis te leven en trouw te blijven aan het heilige huwelijk. Dit is absolute Kerkleer en is niet voor verandering vatbaar. Heiligschennende Communie Hetzelfde gaat op voor het ontvangen van de Heilige Communie: Men moet in staat van genade zijn om de Heilige Communie te ontvangen. Hoe kan men in staat van genade zijn als men publiek in doodzonde leeft? We lezen wat de heilige Justinus de Martelaar reeds schreef in het begin van de 2de eeuw: Dit voedsel noemen we onder ons Εὐχαριστία (de Eucharistie). Het is niemand toegestaan eraan deel te nemen, behalve hij die gelooft dat de dingen die wij onderrichten waar zijn en wie gewassen in het bad (het Doopsel) dat tot vergeving van zonden en tot wedergeboorte dient en die leeft zoals Christus heeft bevolen. Heeft Christus ons bevolen om te scheiden van onze huwelijkspartner om daarna een ander te “huwen”? We lezen in het Evangelie: “Wie zijn vrouw verstoot, en een andere huwt, pleegt echtbreuk; en wie een vrouw huwt, die door haar man is verstoten, pleegt echtbreuk.” Lukas 16:18 Dit zijn de niet mis te verstane woorden van God Zélf. Verder lezen we in de brieven van Paulus: “Wie dus op onwaardige wijze het brood eet of de kelk des Heren drinkt, bezondigt zich aan het Lichaam en Bloed des Heren. Laat dus een ieder zichzelf onderzoeken, en dan eerst eten van het brood en drinken van de kelk. Want wie eet en drinkt, eet en drinkt zich een oordeel, zo hij het Lichaam niet naar waarde beoordeelt.” 1 Korintiërs 11:27-29 Tot zover het onjuiste verwijt dat wij Paus Franciscus “verdacht maken”. De houding van de Paus is op zijn minst een katalysator voor de huidige chaos binnen de Kerk. Hiermee moeten we zelfs durven stellen dat Amoris Laetitia een instrument is van ketterij en heiligschennis! Pro Familia schaart zich nogmaals uitdrukkelijk achter de oproep van Monseigneur Athanasius Schneider en vele pro-lifeleiders over de hele wereld aan Paus Franciscus om “de dwalingen en onduidelijkheden in Amoris Laetitia te herroepen”. In Katholiek Nieuwsblad vernemen we dat de laatstgenoemde bisschop qua moed in de Waarheid nog niet aan zijn proefstuk toe is: Monseigneur Athanasius Schneider: De katholieke Kerk is geïnfiltreerd door ongelovige “laffe konijnen”. I know nothing... I’m from Diest Deken Felix weet van veel niks. Zelfs na het lezen van alle bovenstaande argumenten zal dit wellicht opnieuw niet anders zijn. Op zijn Facebookprofiel kan hij natuurlijk weeral zijn beklag gaan doen over Pro Familia dat “zo streng” zijn ketterijen weerlegt. De algemene noemer van de uitlatingen van Deken Felix is dat ze boven alles in functie staan van de applausmeters. Er is in Vlaanderen voldoende anti-Katholiek sentiment om Deken Felix met talloze likes aan te moedigen in het ongeloof. Toch kunnen blijkbaar veel vind-ik-leuks van oudjes uit de Diestse dekenij de dwaasheid niet verstommen en moet een Katholiek geluid van Pro Familia dan desondanks nog het zwijgen worden opgelegd. Speelt de gewetenswroeging van ketters dan toch parten? Of wordt wie mediageil is en verslaafd aan toejuiching, allergisch voor kritiek? Hoe dan ook nodigt Pro Familia Deken Felix Van Meerbergen nogmaals uit tot oprechte bekering en authentieke dialoog. Sam Freson en Dries Goethals ![]()
www.profamilia.nl
www.facebook.com/profamilia.nl www.twitter.com/profamilia_nl Pro Familia ontvangt geen enkele subsidie en is volledig afhankelijk van (uw) giften. Steun Pro Familia met een (maandelijkse) bijdrage, zodat we binnen Kerk en samenleving kunnen blijven opkomen voor de belangrijke waarde van het gezin. Onze cultuur heeft nood aan Liefde! REKENINGNUMMER PRO FAMILIA: IBAN BE50 7390 1108 8818 BIC CODE: KREDBEBB
0 Reacties
Tu quoque, fili! Nog maar pas heeft Zijne Excellentie, Aartsbisschop Léonard, zijn kudde moeten verlaten om plaats te maken voor Monseigneur Dekezel, en vanuit zijn clerus rijst reeds de walm van verraad ten Hemel. In een zopas verschenen interview met ROB tv, de regionale zender van de provincie Vlaams-Brabant, heeft de Zeereerwaarde Heer Felix Van Meerbergen, Deken van Diest, het woord gevoerd ten gunste van de 'Roze Maffia', die hij gaarne op heiligschennende wijze zou willen bevestigen in hun ziekmakende ideologieën doormiddel van één of ander nieuw inzegeningsritueel. Immers, zegt hij in een geest van cynisme die voor Voltaire volstrekt niet moet onderdoen, hij zegent ook auto's en fietsen; waarom dan geen "holebi's"? Waarom zegent hij ook geen pedofielen, aborteurs of woekeraars? Als het geweten toch zo vrij is om "het goede" te bepalen... Als we zijn preken in de video aanhoren, dan is de leegloop van de kerken makkelijk te verklaren. Dit is diezelfde Deken van Diest, die zich eertijds op publieke wijze bekloeg dat hij vrienden verloren had door het dragen van de Romeinse boord, blijkbaar alsof het dragen daarvan moet aanzien worden als één of ander opzienbaar wapenfeit, en niet als een vanzelfsprekende praktijk voor een priester van de Heilige Roomse Kerk. Maar de vage schijn van "conservatisme" die hij eertijds opwierp is nu wel volledig weggesmolten zoals sneeuw door de zon. Hij bedroog dus de gelovigen die dachten dat hij Katholiek was en die hem respecteerden omdat hij destijds Monseigneur Léonard steunde. Blijkbaar was dit niks meer dan opportunisme in het tijdperk van Paus Benedictus en Monseigneur Léonard? Opportunisme? Carrièreplanning? Hypocrisie? Getuigt het soms van loyaliteit aan de universele Kerk, dat Zijne Reverentie spreekt volgens de arbitraire opvattingen, geketend als zij zijn aan de cultuurmarxistische staatsagenda, van zijn Aartsbisschop, kort nadat deze de meer behoudende standpunten van zijn vorige Ordinarius vervangen hebben in de Zetel van Mechelen? Loyaliteit aan de Katholieke Kerk bestaat in het trouw bewaren en verdedigen van haar traditionele leerstellingen, en niet in de infernale mijmeringen van een Paus, heden Franciscus, die in feite het Pausdom bestrijdt in het duizelingwekkend cataclysme dat de Heilige Kerk heden doorstaat. De Deken van Diest neemt zelfs stellingen in, die lijnrecht ingaan tegen eerdere verklaringen van Paus Franciscus. De Zeereerwaarde Deken Van Meerbergen is nochtans "geestelijk adviseur' van de immer pausgetrouwe vereniging Pro Petri Sede. Bij deze roepen we Pro Petri Sede op om gepaste maatregelen te nemen! Ook het aartsbisdom is medeplichtig aan de geloofsafval, als het niet ingrijpt tegen dit verraad! Eigenlijk zou Jozef Dekezel zijn Diestse Deken moeten verplichten om Vormselcatechese in een traditionele parochie te gaan volgen en zo opnieuw les te krijgen over "de zeven sacramenten", want blijkbaar heeft hij daar toch niet zo veel van begrepen. Wat een ontgoocheling en groot verraad aan God, Monseigneur Léonard, zoveel gelovigen en al wat Heilig is... Wat is, in haar wezenheid, het huidige gepalaver over gepretendeerde rechten die sodomisten proberen op te eisen temidden van de ruïnen van de westerse samenleving? Is het niet één van de meerdere koppen van de revolutionaire hydra tegen het natuurlijk en sacramenteel gezin? Is het niet één van de sinistere wapenen, gesmeed in de helse vuren van onder andere geldmagnaat George Soros, om het gezinsleven zoals gewild door God, te ondermijnen, terwijl degelijke gezinnen de scharnieren van de maatschappij vormen? Inderdaad, de contraceptieve ingesteldheid, die de westerse moederschoot verdord heeft, leidt onvermijdelijk tot de abortieve ingesteldheid, die op schrikwekkende wijze het heidens barbarisme van weleer hernieuwt op een operatietafel, maar in wezen het duister altaar van Molok, de duivel aan wie de weerloze ongeborenen ten offer gebracht worden door het ritualistisch slachtmes van de zogenaamde "abortusklinieken". Dit is een sacrament van Satan, helemaal tegengesteld aan het Misoffer van onze Heiland. Indien Zijne Reverentie consequent zou zijn met zichzelf, zou hij dan ook geen kerkelijk zegeningsritueel moeten verzinnen om een soortgelijke euveldaad te sieren met een valse schijn van een kerkelijk fiat; bevestiging van het kwaad door mijter en kromstaf? Ook dit is een sacrament des Duivels. Zoals sodomisten, immers, handelen kindermoordenaars volgens hun "gevoelens", die de Zeereerwaarde Heer Deken zo op prijs stelt in sodomisten, die volgens zijn eigen woorden "op een andere manier liefhebben". Diegenen die door contraceptisme en abortionisme de procreatieve daad onthecht hebben van haar natuurlijk, procreatief en sacramenteel kader, staan niet ver verwijderd van het sanctioneren van sodomisme, hetgeen eveneens het procreatieve doel van de daad meedogenloos aanvalt. Het nauw verband is duidelijk voor ieder die zijn verstand gebruikt; het is een samenzwering van cultuurmarxistisch-ideologische kernpunten doelend op de vernieling van het gezin, en dus in extensie, van alle menselijke samenleving en beschaving. Wil Deken Van Meerbergen dit verband niet inzien? Laat de verwezing van kinderen met betrekking tot hun ouders, als gevolg van deze profane, secularistische cultuur van echtbreuk en ontucht hem volledig koud? Het homohuwelijk heeft de kracht van het huwelijk om ouders te binden aan hun kind beëindigd en gebruikt deze in de plaats daarvan om een kind te vervreemden van hun ouders. Door deze sociale adhesie en verwezing die het homohuwelijk creëert, vernietigt onze beschaving zichzelf. Dit moeten we stoppen voor het te laat is! Welk een ziekmakende afgrond van dwaallichterij staat er ontsloten in ons Noord-Belgisch kerkelijk landschap, afgrond waarvan de poorten opengehouden blijven door de clerus zelf! Ook pleit onze tegenstander voor een priesterwijding voor vrouwen. Daarmee ondermijnt hij het Goddelijk recht en zet hij zichzelf dus boven God. Dit is trouwens een discussie die afgesloten werd door Johannes Paulus II. Met zo'n uitspraken plaatst Deken Van Meerbergen zich buiten de Kerk en verklaart hij zichzelf als publieke ketter, of met andere woorden een "zielenmoordenaar". Vrouwen tot priester wijden is een lege daad die in geen geval het priesterlijk merkteken overdraagt op de "wijdelinge". Deken Van Meerbergen is bijgevolg aan het helpen om de grondslag te leggen voor een stelsel van pseudosacramenten, die niets anders zullen zijn dan sacramenten van Satan als een duivelse parodie op de Sacramenten van Zijne Goddelijke Majesteit, Onze-Heer Jezus Christus. Wat zullen rechtzinnige Katholieken nog moeten aanschouwen in de nabije toekomst, indien er niet spoedig iets verandert? Priesterinnen en bischopetten die hun feministische scepter over hun mannelijke lijfeigenen gaan zwaaien van op de catheders van de clerus? Onreine, tegennatuurlijke allianties die massaal gesloten zullen worden onder de schaduw van een kruisbeeld? Neen, dierbare lezers, wij mogen de ideologische kanker niet laten voortwoekeren door ons stilzwijgen. Wij moeten ons kloekmoedig verzetten tegen de verderfelijke waanzin. In het discours van de Deken van Diest zien wij helaas de bittere vruchten van het "Amoris Laetitia" van Zijne Heiligheid, Paus Franciscus, de erfzonde van de 21ste eeuw. Laat ons onze stemmen dan tot de Hemel wenden, en bidden dat de Goede God een einde mag maken aan de talloze afflicties van Zijn Geliefde Kerk op aarde. Roepen wij het Heilig Huisgezin te hulp tegen de zelfvernietigingsdrang van het Westen. Laat ons ook de kerkelijke hiërarchie zonder ophouden oproepen om leden van de clerus, die de natuurlijke sociale orde van het gezinsleven bestrijden, tot de lekenstand te reduceren. Laat ons tenslotte ook de Zeereerwaarde Deken Van Meerbergen oproepen tot berouw en bekering omwille van het schandaal dat hij in zijn hoedanigheid als Deken van Diest gebracht heeft aan de gelovigen; schandaal dat te grabbel ligt als oorzaak van de spot van de goddelozen tegenover de onbevlekte Kerk van Christus, die soeverein en koningin is over de gehele aarde, en voor wiens aanschijn vorsten en heersers de knie moeten buigen als Mystieke Bruid van de God-Mens. Dat de leden van de clerus zich er aan herinneren dat het oordeel streng is voor bisschoppen en priesters, en dat zij zich dus ten volste moeten toeleggen op een heilig leven als voorbeeld voor de zondaars. De Kerkvaders zeiden immers: "De vloer van de hel ligt geplaveid met de schedels van bisschoppen". Harde woorden, maar waarachtig en liefdevol, omdat zij de zondaars aansporen tot bekering ten leven. Deken Van Meerbergen staat bekend om zijn participatie in de Mars voor het Leven te Brussel. Hij gedenke, ter liefde van God, hoe hypocriet het is om enerzijds te pleiten voor een onmogelijke kerkelijke erkenning van het sodomisme, en anderzijds mee te wandelen in een pro-life manifestatie. Beseft deze man dan werkelijk niet dat hij met zijn uitspraken eigenlijk een onderdeel is van de dialectiek van de cultuur van de dood? Het is natuurlijk ook veelzeggende over de heel beperkte waarden van zo'n "brede mars". Het is schandelijk zonder woorden dat wij moeten horen van een interview, zoals hetgeen ter sprake, terwijl het Spaans Episcopaat onder zwaar vuur ligt van de homofascisten, die het liefst de bisschoppen achter tralies zouden willen zien wanneer zij zich tegen het roze terrorisme verzetten. Na de Kortrijkse "roze deken" Marc Gesquière, heeft nu ook Diest officieel een "regenboogdeken". Een titel die gepaard gaat met veel innerlijke onrust en gewetenswroeging, zo bewees Gesquière (zijn lijk werd opgevist in de Leie). De befaamde boom op Bloedakker was bij zijn ontkiemen in de aarde reeds door de Heer voor Judas in gedachten. Zou de opening van de Demer in Diest evenzeer een werk van de Voorzienigheid zijn? We roepen Deken Van Meerbergen nogmaals met aandrang op om zich te bekeren, voordat de vlammen van zijn geweten hem zichzelf doen werpen in de eeuwige vuurpoel van de Hel. De elementen binnen de Kerk zijn zich gradueel aan het radicaliseren; sommigen ten goede, en anderen ten kwade. Uiteindelijk zal men gaan kiezen tussen de volledige, integrale Katholieke Traditie, in wezen anti-liberalistisch, en het frenetisch ultraliberalisme zoals volgens, onder andere, het Belgisch kerkelijk model sinds decennia. De rangen plaatsen zich in slagorde, en het tromgeroffel weerklinkt reeds in de verte. Kies dus, Zeereerwaarde Heer Deken, aan wiens kant gij gaat staan. Die van Christus, of die van Satan. En wat Monseigneur Léonard betreft; de voormalige Aartsbisschop van Mechelen kan voorzeker met recht uitroepen: "Et tu, Brute, fili mi!" Moge de Onbevlekte Moeder van God, Maria, ten beste spreken bij God voor de Kerk in de Lage Landen. Dries Goethals ![]()
www.profamilia.nl
www.facebook.com/profamilia.nl www.twitter.com/profamilia_nl Pro Familia ontvangt geen enkele subsidie en is volledig afhankelijk van (uw) giften. Steun Pro Familia met een (maandelijkse) bijdrage, zodat we binnen Kerk en samenleving kunnen blijven opkomen voor de belangrijke waarde van het gezin. Onze cultuur heeft nood aan Liefde! REKENINGNUMMER PRO FAMILIA: IBAN BE50 7390 1108 8818 BIC CODE: KREDBEBB |
"Wie niet zorgt voor zijn eigen familie en zelfs niet voor zijn huisgenoten, heeft het geloof verloochend en is erger dan een ongelovige."
1 Tim 5:7 ARCHIEF
November 2016
|