Beste vriend,
Nog twee keer slapen. Bent u er klaar voor? Neen, de Mars voor het Gezin in Antwerpen is nog twee weken, ook al begint de naderende 16de mei bij ons toch ook al te kriebelen, maar uiteraard heb ik het over onze Gentse Familiedag waarover ik u eergisteren mailde (klik hier voor alle info). Zoals je op deze link kunt zien, bieden we een korte lezing aan in ons programma en dit is een tipje van de sluier van wat u kunt verwachten: Spreker: Erwin Wolff Thema: “Wat is het neomarxisme en hoe kunnen we het bestrijden?” INTERVIEW 1. Wie bent u en wat doet u in het dagelijkse leven? * Mijn naam is Erwin Wolff. Ik ben Nederlander en inwoner van Brasschaat. Ik ben in het dagelijkse leven computerprogrammeur voor een Franse multinational en ik werk namens dat bedrijf op projectbasis voor andere organisaties. Zoals in het verleden voor een universiteit en een ministerie en tijdens dit schrijven ben ik enkele maanden verbonden aan een financiële afdeling van een grote vrachtwagenproducent. Ook ben ik bestuurslid van Pro Familia. Als ik zo vrij mag zijn ben ik in religieus opzicht een "born-again" katholiek. Ik ben na de Eerste Communie in mijn jonge tienerjaren tijdens mijn vorming van het geloof losgeraakt. Vooral omdat ik dat toen enorm saai vond en wat er gezegd werd had voor mij geen raakvlakken met mijn dagelijkse realiteit. Later, in de nadagen van mijn studententijd, ben ik mij gaan inzetten voor conservatieve organisaties. Eerst met een vooral liberaal-conservatieve argumentatie. Toen er enkele mensen op mijn levenspad kwamen verschoof dat naar een katholieke argumentatie. Sinds mijn 24ste / 25ste levensjaar, zo rond 2009 / 2010 dus, ben ik mijzelf weer katholiek gaan noemen en daar weer naar gaan handelen. 2. Waarom zijn het huwelijk en het gezin belangrijk voor u? * Als de gemeenschap van Heiligen, van gestorven katholieken, van de op dit moment levende katholieken en diegenen die nog geboren moeten worden de grote Kerk is, dan is het gezin de kleine Kerk. Het is een sacrale omgeving die noodzakelijk is voor de vorming van jonge zielen. Een gezin van een vader, moeder en 5 kinderen maakt onlosmakelijk onderdeel uit van het goede katholieke leven, die op diens beurt weer een noodzakelijk deel uit maakt van een gezond levensvatbaar geloof die op diens beurt weer als basis kan dienen voor een hele beschaving. Onze beschaving, de Europese! 3. Wat moet er in Vlaanderen meer gebeuren voor de bescherming van het huwelijk en het gezin? * Er moet helaas heel veel gebeuren. Laten de Belgische en Vlaamse heren en dames politici eerst maar eens stoppen met het consequent slopen het burgerlijk huwelijk door het open te stellen voor allerlei perversiteiten. Dat zou al een hele stap vooruit op zichzelf zijn. Daarna moeten we denken aan katholiek onderwijs dat ook echt het predicaat "katholiek" waardig is. Geen flauwe onzin over diversiteit en tolerantie. Jonge kinderen moeten weer ondubbelzinnig bijgebracht worden wat goed en fout is. Wat je ziel op een koers naar de Hemel zet of waardoor je voor eeuwig verloren gaat. 4. Uw lezing vindt plaats in de aanloop van de Mars voor het Gezin. De doelstellingen van deze Mars voor het Gezin staan geformuleerd in een manifest (www.marsvoorhetgezin.be/manifest). Welk punt in dit manifest is voor u het belangrijkste en waarom? * Als bestuurslid is het belangrijkste deel van het manifest het hele manifest zelf 5. De titel van uw lezing is “Wat is het neomarxisme en hoe kunnen we het bestrijden?”. Waarom hebt u voor deze titel gekozen? * Sommige mensen plaatsen het verval van onze beschaving in hele complexe verhalen over de noodzakelijke neergang van beschavingen. Ik geloof daar niet zo in. Zoiets is voor mij te deterministisch en is strijdig met een typisch christelijk idee als hoop. Concreet verval heeft concrete aantoonbare oorzaken. In mijn eigen vakgebied, het schrijven van computercode, zijn fouten en het verkeerde gedrag van software altijd te herleiden tot concrete, foute computercode. "Bugs" in vakjargon. Welnu, onze cultuur heeft ook enkele "bugs". Die "bugs" zijn er niet zomaar gekomen omdat ze "noodzakelijk" waren vanwege een complexe, abstracte theorie van een filosoof. Nee, ze zijn het resultaat van beleid die onze samenleving bewust een richting van automatische zelfvernietiging op heeft gestuurd. De slechte programmering, om die analogie maar aan te houden, is voor ons het neo-marxisme of het cultuur-marxisme. Cultuur-marxisme is een deels ongrijpbaar iets, want er is geen officiële cultuur-marxistische partij die bevelen uitvaardigt, zoals de communistische partij. Deels is het iets wat we allemaal kunnen zien en kunnen waarnemen. Een zichtbaar voorbeeld is de snelle afname van goeden zeden en de toename van de invloed van pornografie op het straatbeeld. Wat is de drijvende kracht achter zoiets? De verloedering van Nederland en Vlaanderen en verder al het andere wat wij belangrijk vinden is eens gestart, maar zal ook een keer stoppen. En het zal stoppen op het moment dat wij als Europeanen, als Nederlandstaligen, als katholieken weer het lot in eigen handen durven te nemen en door middel van een paar moedige stappen uit het denkpatroon stappen die naar niets leidt behalve nog veel meer verloedering en uiteindelijk zelfvernietiging. 6. Waarom moeten mensen zaterdag naar uw lezing komen luisteren in Gent? * Als mensen op de hoogte gebracht willen worden van mijn inzichten en kennis willen maken met mij of met de conclusies die ik getrokken heb, dan moeten ze zeker afkomen. 7. Indien u uitgenodigd zou worden als gastspreker op de algemene zitting van de bisschoppensynode over het Gezin, die straks in oktober in Rome plaatsvindt, wat zou dan de kerngedachte zijn die u wil meegeven? * Dat de geestelijke stand in de eerste plaats een verpletterende verantwoordelijkheid heeft voor de heiliging van de zielen van mensen. In de tweede plaats zijn moeten ze goed beseffen dat de kerk de ruggengraat is van de samenleving. Zonder een transcendent verhaal dat de kleine individuele belangen overstijgt vervallen wij allemaal terug in de barbarij van de strijd van allen tegen allen. De kerk leent zich niet voor experimenten van zieke en ontspoorde zielen. De kerk is als een stad op een berg. Een voorbeeld voor iedereen om naar op te kijken. Dat is het op het moment niet bepaald (om het maar heel zachtjes uit te drukken) en elk lid van de geestelijke stand wordt of zal hierop afgerekend worden. Nog tijdens zijn Aardse leven of in de wereld hierna. 8. Wat is uw favoriete bijbelcitaat of citaat uit de kerkelijke documenten (+ referentie) en waarom? * Het deel van de Bijbel wat het meeste indruk op mij heeft gemaakt is Genesis en de kruisweg van Christus. Het eerste vanwege het scheppen van de kosmos en in het verlengde de daarvan de Aarde vanuit het niets. De kracht die daar achter zit, God dus, is een oneindig diep en fascinerend mysterie. God zei "er zijt licht" en was licht. Zo'n scheppende kracht. Zoiets is ongelofelijk. De kruisweg van Christus maakt indruk vanwege het vrijwillige lijden en de wil van Christus om de zonden van de mensen op zich te nemen. Welke God doet nou zoiets? Dat is toch ongelofelijk? 9. Wie is uw favoriete bijbelfiguur of heilige en waarom? * De bijbel is geen populariteitswedstrijd en ik heb daarom ook geen favoriet personage. Mijn grootste spirituele voorbeeld is de Wagneriaanse versie van Parsifal. Parsifal begint als naïeve idioot en eindigt gelouterd als de beschermheer van de H. Graal van het laatste avondmaal en de H. Speer waarmee Christus aan het kruis werd gestoken. Zoiets doen vereist bezieling, totale overgave aan een ideaal en doorzettingsvermogen. Kwaliteiten waarover tegenwoordig bijna niemand meer beschikt. 10. Uw lezing vindt plaats in Gent en in de aanloop naar de Mars voor het Gezin die doorgaat in Antwerpen. Wat is uw band met beide steden? * Mijn band met Antwerpen is helder. Ik woon in de nabijheid en ik kom er graag, want Antwerpen is een leuke, bruisende stad. Met Gent heb ik niet zoveel. Ik ben daar maar slechts enkele malen geweest. Van wat ik heb gezien van Gent moet in principe niets in de weg staan van ook warme gevoelens voor Gent. -------------------------------------------------------------------------- Wilt u meer horen van wat Erwin Wolff te vertellen heeft? Door uw aanwezigheid op de Gentse Familiedag toont u dat u de strijd voor het gezin (binnenkerkelijk en maatschappelijk) steunt en steekt u een hart onder de riem van de jonge krachten die de Mars voor het Gezin organiseren. We kijken er dan ook naar uit u zaterdag te zien. Alle info vindt u op deze link. Het staat u natuurlijk vrij dit bericht onder al uw vrienden te verspreiden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Namens Pro Familia, Dries Goethals www.marsvoorhetgezin.be www.facebook.com/marsvoorhetgezin www.twitter.com/pro_familia_be
0 Reacties
MARS VOOR HET GEZIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VOLGENDE HALTE:
In de aanloop van de Mars voor het Gezin vindt op zaterdag 11 april 2015 een COLLOQUIUM OVER HET GEZIN plaats in Antwerpen.
(van 9u30 tot 19u30: Klooster van de Grauwzusters, Lange Sint-Annastraat 7)
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
==> Om de juiste catering te kunnen voorzien, verzoeken we u zich zo snel mogelijk in te schrijven.
Conferentie 4: Pater Peter van de Kerckhove, proost KVHV:
“Het sacrament van het huwelijk als onontbindbaar verbond tussen man en vrouw”
E.H. Peter van de Kerckhove is licentiaat sinologie (Chinees), is reeds 22 jaar priester, werd in 2006 als student bijbel-Grieks en Aramees aan de KULeuven lid van het KVHV-Leuven en proost van het KVHV(-Gent en bij uitbreiding nationaal). Pater van de Kerckhove draagt enkel volgens de tridentijnse ritus de Mis op en komt uit voor zijn Vlaams-nationale overtuiging. Naast priester en voordrachtgever, werkt hij als zelfstandig houthakker.
Uit 'Gij zijt Petrus':
Vlaanderen/Huwelijksparodie in Hoegaarden:
Dat de noties van liefde en huwelijk in onze samenleving zover geperverteerd zijn dat men ook een verbintenis van twee "homo's" de naam van huwelijk durft te geven, wisten we al langer. Maar onlangs werd in de St.-Gorgoniuskerk te Hoegaarden een 'huwelijk' ingezegend van twee lesbische vrouwen, Carolien en Sieglinde. Voorgangster was de parochieassistente L. Goris. "Wat moet er, Eminentie, buiten al die andere door U gekende zaken, nog gebeuren voor U sancties treft?" vroeg een bevriende lezer van ons tijdschrift per brief aan de Kardinaal...
Het is hoog tijd dat we terugkeren naar de moreel goede noties van liefde en huwelijk.
(Zie mijn nieuwe conferentie: "Wat is dat eigenlijk trouwen?")
Nederland/Amsterdam:
De "homo-parade" die ieder jaar in Amsterdam georganiseerd wordt trekt duizenden bezoekers. De Telegraaf van aug. 2009 merkt op dat de "gay-pride" dit jaar eerder op een dansfeest lijkt voor hetero en homo. Een "gay-pride" met meer hetero’s erbij brengt nog meer geld op. De fabrikant Philips deed ook mee met homoseksuele gloeilampjes (wat dat zijn zegt de Telegraaf er niet bij nvdr.) Een Nederlandse bank drukte voor de gelegenheid zelfs "homo-geld". En er is in Nederland ook een homo-internet leverancier.
Het ergste van alles is dat de burgemeester van A’dam de dag tevoren vijf homostellen in de echt verbonden heeft, wat een perverse parodie is op het huwelijk. Het bewijst nogmaals dat hoe groter de smeerlap iemand is, hoe hoger de functie is die hij of zij bekleedt. Homoseksuele liefde is een geperverteerde liefde, en geen liefde die van God komt. "De "gay-pride II” wordt breder", zegt W. Neering in het artikel van de Telegraaf. In ieder geval worden de grenzen ruimer: "alles kan" als het maar geld opbrengt...
In Nederland loopt 1 op 3 huwelijken uit op een echtscheiding. In de protestantse kerk kan ritueel gescheiden worden door de "belofte" terug te nemen. In de Katholieke Kerk kan echtscheiding niet en men kan ook niet hertrouwen voor de kerk. In de protestantse kerk kan dit wel. In de Katholieke Kerk kent men soms een "nietigverklaring" van een huwelijk (dat betekent dat de huwelijksband nooit echt bestaan heeft...). Het Evangelie leert: "wat God verenigd heeft mag een mens niet scheiden". Dat is toch een zin uit het Evangelie dat ook de protestanten beweren te aanvaarden. Als huwelijksbeloften niet haalbaar zijn moeten ze kunnen herroepen worden, zegt de Nederlandse protestantse kerk. Maar wat heet "niet haalbaar"? Man en vrouw leven met elkaar onder één dak en beloven elkaar trouw tot de dood van één van beide. Dat is toch zeer goed haalbaar! De huwelijkspastoraal moet erop gericht zijn om te leren elkaar te vergeven en zich te verzoenen als een partner eens over de schreef gaat. Een huwelijk ontbinden is hierbij uit den boze.
In de Nederlandse Katholieke Kerk is een nieuw schandaal losgebarsten. Slachtoffers van seksueel geweld komen naar buiten met hun verhalen. Het zijn soms echte horrorverhalen van wreedheden begaan door nonnen, broeders en paters. De verhalen komen uit heel het land en zijn niet beperkt tot 1 regio! Lijfstraffen, betastingen, handjes nemen om onder de rokken van de nonnen te strelen, uitgebraakt eten moest worden opgegeten etc. etc.
De aard van de mishandelingen in scholen en weeshuizen wijst op een verregaande seksuele frustratie en sadistische perversiteit bij de hogere religieuze leiding. Wat nogmaals bewijst wat ik reeds meerdere malen zei: Hoe groter de smeerlap, hoe hogere functie. De bisdommen zijn ""geschokt"" en nemen de zaak ernstig. Er werd een ""onafhankelijke commissie"" opgericht voor een ernstig onderzoek. (uit: De Telegraaf 10 maart 2010)
Frankrijk:
De Gender-theorie wordt verplicht in het Frans onderwijs. Het is de theorie waarbij het verschil tussen het natuurlijke geslacht ( "Gender wil zeggen "geslacht ") van man en vrouw wordt opgeheven en bepaald wordt door de menselijke keuze. Deze keuze houdt echter in een omverwerping van de door God geschapen natuurlijke orde.
Van bij het begin schiep God de mens, man en vrouw schiep hij hen (en niet 'hem' alsof de mens een soort biseksueel wezen was… Deze foute bijbelse exegese heeft een invloed gehad op de foute theorie van de gender!). De theorie houdt bovendien een omverwerping in van de natuurwet. Ook wie niet Christelijk is kan vanuit louter natuurfilosofisch standpunt inzien dat deze theorie getuigt van een totalitaire ideologische achtergrond.
In 2012 werd de ‘gender theorie' een verplicht onderdeel in de schoolboeken van de middelbare scholen in Frankrijk (het was reeds verplicht in Spanje!).
Dit gebeurde onder de regering Sarkozy (zogezegd een 'rechtse' regering). Nu is de gendertheorie één geworden, gestemd door de regering Hollande (zogezegd een regering van ‘links'). ‘Links’ of ‘rechts’ zijn maar categorieën waarachter dezelfde totalitaire subversiviteit schuilgaat, nl. die van de vrijzinnigheid die de totale ondergang wil van Gods Rijk op aarde en de omverwerping van alle Christelijke morele normen die gebaseerd zijn op het Evangelie van Jezus Christus en de tien geboden.
In de gender theorie wil men de seksuele gedragingen ontdoen van hun religieuze en morele archaïsmen, d.w.z. ontdoen van hun Christelijke waarden en normen. Eigenlijk wil deze theorie het verschil in de geslachten loochenen. Het geslacht bij de mens wordt gezien als socio-culturele constructie die kan veranderd worden. In de lagere scholen in Frankrijk wordt een cursus gegeven "man of vrouw worden?" en het ministerie van onderwijs stelt deze lessen verplicht. Niet alleen zijn deze lespaketten tegen de natuurlijke moraal, elke mens zou zichzelf moeten kunnen bepalen op gebied van geslacht. Man of vrouw hebben geen natuurlijke neiging of aantrekkingskracht tot elkaar volgens deze theorie. Het is uit sociale conventie dat man en vrouw tot elkaar neigen.
Dus de gender theorie is een omverwerpen van het natuurlijk verschil tussen de seksen. Hetero en Homoseksualiteit zijn eveneens socio-culturele fenomenen. Man of vrouw zijn is een sociale rol en die wordt cultureel bepaald. De neiging tot het andere geslacht wordt een socio-culturele eigenschap.
Voornaamste gevolg van deze uiterst verwerpelijke theorie is dat seksuele oriëntatie wordt losgemaakt van seksuele identiteit. . .
Seksuele oriëntatie wordt dus een keuze die de mens maakt en geen natuurlijke in de menselijke natuur ingeschreven ordening.
De gendertheorie past in het systeem van de evolutieleer volgens dewelke de menselijke seksualiteit niet meer wordt geremd door hormonale systemen, maar wordt geleid door het zoeken naar plezier. Dit is het resultaat van evolutie en zo is dus de gender theorie een pervers nevenproduct van de evolutieleer. Ook de technieken voor de beheersing van de voortplanting zijn een gevolg van de evolutietheorie.
Wat men eigenlijk wil is de menselijke seksualiteit losmaken van de godsdienstige morele orde. Seksuele activiteiten die door de moraal of door de Kerk als intrinsiek pervers bestempeld worden, worden volgens de gender theorie als volkomen normaal beschouwd. Heel deze theorie is de zoveelste etappe in de "vrijmetselaarsmoraal van de dood". Tegen de immorele desintegratie van deze theorie waarschuwt ons de Katholieke Kerk. De vrijmetselarij wil gewoon de vernietiging van Christelijk huwelijk en gezin. Daar zijn ze al 200 jaar mee bezig! Hiertegenover stelt de Kerk de leer van de huwelijksgemeenschap. Huwelijk is per definitie altijd tussen man en vrouw. Het is een traditioneel begrip dat natuurfilosofisch én religieus (Christelijk) geen andere inhoud kan krijgen dan de "duurzame verbintenis voor God tussen man en vrouw".
--------------------------------------------------------------------------
Wilt u meer horen van wat Pater Peter van de Kerckhove te vertellen heeft?
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
Door uw aanwezigheid toont u dat u de strijd voor het gezin (binnenkerkelijk en maatschappelijk) steunt en steekt u een hart onder de riem van de jonge krachten die dit organiseren.
Van harte bedankt voor uw inschrijving. We kijken er dan ook naar uit u te zien op 11 april.
Nadat u ingeschreven bent, staat het u natuurlijk vrij dit bericht onder al uw vrienden te verspreiden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
www.marsvoorhetgezin.be
www.facebook.com/marsvoorhetgezin
www.twitter.com/pro_familia_be
(van 9u30 tot 19u30: Klooster van de Grauwzusters, Lange Sint-Annastraat 7)
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
==> Om de juiste catering te kunnen voorzien, verzoeken we u zich zo snel mogelijk in te schrijven.
Conferentie 4: Pater Peter van de Kerckhove, proost KVHV:
“Het sacrament van het huwelijk als onontbindbaar verbond tussen man en vrouw”
E.H. Peter van de Kerckhove is licentiaat sinologie (Chinees), is reeds 22 jaar priester, werd in 2006 als student bijbel-Grieks en Aramees aan de KULeuven lid van het KVHV-Leuven en proost van het KVHV(-Gent en bij uitbreiding nationaal). Pater van de Kerckhove draagt enkel volgens de tridentijnse ritus de Mis op en komt uit voor zijn Vlaams-nationale overtuiging. Naast priester en voordrachtgever, werkt hij als zelfstandig houthakker.
Uit 'Gij zijt Petrus':
Vlaanderen/Huwelijksparodie in Hoegaarden:
Dat de noties van liefde en huwelijk in onze samenleving zover geperverteerd zijn dat men ook een verbintenis van twee "homo's" de naam van huwelijk durft te geven, wisten we al langer. Maar onlangs werd in de St.-Gorgoniuskerk te Hoegaarden een 'huwelijk' ingezegend van twee lesbische vrouwen, Carolien en Sieglinde. Voorgangster was de parochieassistente L. Goris. "Wat moet er, Eminentie, buiten al die andere door U gekende zaken, nog gebeuren voor U sancties treft?" vroeg een bevriende lezer van ons tijdschrift per brief aan de Kardinaal...
Het is hoog tijd dat we terugkeren naar de moreel goede noties van liefde en huwelijk.
(Zie mijn nieuwe conferentie: "Wat is dat eigenlijk trouwen?")
Nederland/Amsterdam:
De "homo-parade" die ieder jaar in Amsterdam georganiseerd wordt trekt duizenden bezoekers. De Telegraaf van aug. 2009 merkt op dat de "gay-pride" dit jaar eerder op een dansfeest lijkt voor hetero en homo. Een "gay-pride" met meer hetero’s erbij brengt nog meer geld op. De fabrikant Philips deed ook mee met homoseksuele gloeilampjes (wat dat zijn zegt de Telegraaf er niet bij nvdr.) Een Nederlandse bank drukte voor de gelegenheid zelfs "homo-geld". En er is in Nederland ook een homo-internet leverancier.
Het ergste van alles is dat de burgemeester van A’dam de dag tevoren vijf homostellen in de echt verbonden heeft, wat een perverse parodie is op het huwelijk. Het bewijst nogmaals dat hoe groter de smeerlap iemand is, hoe hoger de functie is die hij of zij bekleedt. Homoseksuele liefde is een geperverteerde liefde, en geen liefde die van God komt. "De "gay-pride II” wordt breder", zegt W. Neering in het artikel van de Telegraaf. In ieder geval worden de grenzen ruimer: "alles kan" als het maar geld opbrengt...
In Nederland loopt 1 op 3 huwelijken uit op een echtscheiding. In de protestantse kerk kan ritueel gescheiden worden door de "belofte" terug te nemen. In de Katholieke Kerk kan echtscheiding niet en men kan ook niet hertrouwen voor de kerk. In de protestantse kerk kan dit wel. In de Katholieke Kerk kent men soms een "nietigverklaring" van een huwelijk (dat betekent dat de huwelijksband nooit echt bestaan heeft...). Het Evangelie leert: "wat God verenigd heeft mag een mens niet scheiden". Dat is toch een zin uit het Evangelie dat ook de protestanten beweren te aanvaarden. Als huwelijksbeloften niet haalbaar zijn moeten ze kunnen herroepen worden, zegt de Nederlandse protestantse kerk. Maar wat heet "niet haalbaar"? Man en vrouw leven met elkaar onder één dak en beloven elkaar trouw tot de dood van één van beide. Dat is toch zeer goed haalbaar! De huwelijkspastoraal moet erop gericht zijn om te leren elkaar te vergeven en zich te verzoenen als een partner eens over de schreef gaat. Een huwelijk ontbinden is hierbij uit den boze.
In de Nederlandse Katholieke Kerk is een nieuw schandaal losgebarsten. Slachtoffers van seksueel geweld komen naar buiten met hun verhalen. Het zijn soms echte horrorverhalen van wreedheden begaan door nonnen, broeders en paters. De verhalen komen uit heel het land en zijn niet beperkt tot 1 regio! Lijfstraffen, betastingen, handjes nemen om onder de rokken van de nonnen te strelen, uitgebraakt eten moest worden opgegeten etc. etc.
De aard van de mishandelingen in scholen en weeshuizen wijst op een verregaande seksuele frustratie en sadistische perversiteit bij de hogere religieuze leiding. Wat nogmaals bewijst wat ik reeds meerdere malen zei: Hoe groter de smeerlap, hoe hogere functie. De bisdommen zijn ""geschokt"" en nemen de zaak ernstig. Er werd een ""onafhankelijke commissie"" opgericht voor een ernstig onderzoek. (uit: De Telegraaf 10 maart 2010)
Frankrijk:
De Gender-theorie wordt verplicht in het Frans onderwijs. Het is de theorie waarbij het verschil tussen het natuurlijke geslacht ( "Gender wil zeggen "geslacht ") van man en vrouw wordt opgeheven en bepaald wordt door de menselijke keuze. Deze keuze houdt echter in een omverwerping van de door God geschapen natuurlijke orde.
Van bij het begin schiep God de mens, man en vrouw schiep hij hen (en niet 'hem' alsof de mens een soort biseksueel wezen was… Deze foute bijbelse exegese heeft een invloed gehad op de foute theorie van de gender!). De theorie houdt bovendien een omverwerping in van de natuurwet. Ook wie niet Christelijk is kan vanuit louter natuurfilosofisch standpunt inzien dat deze theorie getuigt van een totalitaire ideologische achtergrond.
In 2012 werd de ‘gender theorie' een verplicht onderdeel in de schoolboeken van de middelbare scholen in Frankrijk (het was reeds verplicht in Spanje!).
Dit gebeurde onder de regering Sarkozy (zogezegd een 'rechtse' regering). Nu is de gendertheorie één geworden, gestemd door de regering Hollande (zogezegd een regering van ‘links'). ‘Links’ of ‘rechts’ zijn maar categorieën waarachter dezelfde totalitaire subversiviteit schuilgaat, nl. die van de vrijzinnigheid die de totale ondergang wil van Gods Rijk op aarde en de omverwerping van alle Christelijke morele normen die gebaseerd zijn op het Evangelie van Jezus Christus en de tien geboden.
In de gender theorie wil men de seksuele gedragingen ontdoen van hun religieuze en morele archaïsmen, d.w.z. ontdoen van hun Christelijke waarden en normen. Eigenlijk wil deze theorie het verschil in de geslachten loochenen. Het geslacht bij de mens wordt gezien als socio-culturele constructie die kan veranderd worden. In de lagere scholen in Frankrijk wordt een cursus gegeven "man of vrouw worden?" en het ministerie van onderwijs stelt deze lessen verplicht. Niet alleen zijn deze lespaketten tegen de natuurlijke moraal, elke mens zou zichzelf moeten kunnen bepalen op gebied van geslacht. Man of vrouw hebben geen natuurlijke neiging of aantrekkingskracht tot elkaar volgens deze theorie. Het is uit sociale conventie dat man en vrouw tot elkaar neigen.
Dus de gender theorie is een omverwerpen van het natuurlijk verschil tussen de seksen. Hetero en Homoseksualiteit zijn eveneens socio-culturele fenomenen. Man of vrouw zijn is een sociale rol en die wordt cultureel bepaald. De neiging tot het andere geslacht wordt een socio-culturele eigenschap.
Voornaamste gevolg van deze uiterst verwerpelijke theorie is dat seksuele oriëntatie wordt losgemaakt van seksuele identiteit. . .
Seksuele oriëntatie wordt dus een keuze die de mens maakt en geen natuurlijke in de menselijke natuur ingeschreven ordening.
De gendertheorie past in het systeem van de evolutieleer volgens dewelke de menselijke seksualiteit niet meer wordt geremd door hormonale systemen, maar wordt geleid door het zoeken naar plezier. Dit is het resultaat van evolutie en zo is dus de gender theorie een pervers nevenproduct van de evolutieleer. Ook de technieken voor de beheersing van de voortplanting zijn een gevolg van de evolutietheorie.
Wat men eigenlijk wil is de menselijke seksualiteit losmaken van de godsdienstige morele orde. Seksuele activiteiten die door de moraal of door de Kerk als intrinsiek pervers bestempeld worden, worden volgens de gender theorie als volkomen normaal beschouwd. Heel deze theorie is de zoveelste etappe in de "vrijmetselaarsmoraal van de dood". Tegen de immorele desintegratie van deze theorie waarschuwt ons de Katholieke Kerk. De vrijmetselarij wil gewoon de vernietiging van Christelijk huwelijk en gezin. Daar zijn ze al 200 jaar mee bezig! Hiertegenover stelt de Kerk de leer van de huwelijksgemeenschap. Huwelijk is per definitie altijd tussen man en vrouw. Het is een traditioneel begrip dat natuurfilosofisch én religieus (Christelijk) geen andere inhoud kan krijgen dan de "duurzame verbintenis voor God tussen man en vrouw".
--------------------------------------------------------------------------
Wilt u meer horen van wat Pater Peter van de Kerckhove te vertellen heeft?
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
Door uw aanwezigheid toont u dat u de strijd voor het gezin (binnenkerkelijk en maatschappelijk) steunt en steekt u een hart onder de riem van de jonge krachten die dit organiseren.
Van harte bedankt voor uw inschrijving. We kijken er dan ook naar uit u te zien op 11 april.
Nadat u ingeschreven bent, staat het u natuurlijk vrij dit bericht onder al uw vrienden te verspreiden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
www.marsvoorhetgezin.be
www.facebook.com/marsvoorhetgezin
www.twitter.com/pro_familia_be
Eergisteren publiceerden we op deze blog een interview met Tom Zwitser, waarin we het volgende lazen:
De eenzijdige pseudo-wetenschappelijke propaganda is misschien wel een van de ergste dingen. De EU werkt aan maatregelen om nog veel verder te gaan. Het is te verwachten dat een mars om het leven te propageren niet heel lang meer getolereerd wordt.
Gisteren zagen we dit:
De eenzijdige pseudo-wetenschappelijke propaganda is misschien wel een van de ergste dingen. De EU werkt aan maatregelen om nog veel verder te gaan. Het is te verwachten dat een mars om het leven te propageren niet heel lang meer getolereerd wordt.
Gisteren zagen we dit:
BRUSSEL, 31 maart 2015. De Belgische politie heeft vanmorgen gewelddadig een einde gemaakt aan een vredevolle, legaal aangevraagde pro-life actie vlakbij het Europese Parlement. De Poolse pro-lifers werden aangevallen door kwade abortusactivisten, waarna de politie niet de aanvallers tegenhield maar de pro-life borden (die abortus afbeeldden) en een Poolse vlag naar beneden haalde.
De actie – waarvoor een vergunning was bekomen – werd georganiseerd door Fundacja Pro en Michał Marusik, een Pools Europarlementslid en het Instigos Instituut.
Kaja Godek, een van Polen bekendste pro-life activisten, beschreef de scène als volgt: “Wanneer we grafische afbeeldingen op straat in Polen tonen kunnen we rekenen op sympathie. In Brussel botsten we op agressie en hysterische reacties. Enkele woedende tegenstanders riepen ons toe dat we gek waren en dat de getoonde afbeeldingen vals waren.” Een andere deelnemer voegt toe: “Ze riepen obscene beledigingen en gebruikten vulgaire taal. Ze gooiden voetzoekers, duwden ons en probeerden de banners te stelen.”
Over de politie vertelt hij het volgende: “Ze vormden een cirkel rond onze groep alsof wij de bron van agressie waren en niet de omstaanders. Zelfs wanneer een politieman langs achteren geraakt werd door een projectiel door de abortusvoorstanders bleven ze doen alsof wij de aanvallers waren.”
Op een gegeven moment probeerde een politieman in burger ons te duwen en onze banners af te nemen. Toen we vroegen welke wet hem toestond om een vergunde manifestatie te verstoren riep hij “Ik bén de wet in Brussel”.
Naar aanleiding van de droevige herdenking van de abortuswet aanstaande vrijdag kan dit weer tellen qua objectiviteit. Het publiek mag vooral niet geïnformeerd worden over de waarheid van abortus. Als abortus zo’n ongecompliceerde ingreep is, waarom mag dan niet getoond worden wat het inhoudt?
Bron: www.lifesitenews.com/news/video-belgian-police-put-a-violent-end-to-a-legal-pro-life-rally-in-brussel
Beelden zeggen duizend keer meer dan woorden. Een eerste aanwijzing voor de effectiviteit van schokkende beelden is de reactie die deze beelden bij voorstanders van abortus opwekken. Mochten deze beelden geen effect sorteren, dan zouden verdedigers van abortus ze gewoon negeren. Verdedigers van abortus reageren daarentegen meestal zeer agressief op het gebruik van deze beelden.
(...)
Men kan zich afvragen waarom verdedigers van abortus deze beelden vrezen en met alle geweld proberen ze uit het zicht te houden van voorbijgangers. We moeten ons met andere woorden niet afvragen of deze beelden nuttig zijn of effect hebben. We moeten maar kijken hoe verdedigers van abortus kosten nog moeite sparen om het tonen van deze beelden te beletten. Zij weten dat deze beelden zeer effectief zijn.
Bron: www.prolifeactie.eu/genocide-awareness-project-gap
De actie – waarvoor een vergunning was bekomen – werd georganiseerd door Fundacja Pro en Michał Marusik, een Pools Europarlementslid en het Instigos Instituut.
Kaja Godek, een van Polen bekendste pro-life activisten, beschreef de scène als volgt: “Wanneer we grafische afbeeldingen op straat in Polen tonen kunnen we rekenen op sympathie. In Brussel botsten we op agressie en hysterische reacties. Enkele woedende tegenstanders riepen ons toe dat we gek waren en dat de getoonde afbeeldingen vals waren.” Een andere deelnemer voegt toe: “Ze riepen obscene beledigingen en gebruikten vulgaire taal. Ze gooiden voetzoekers, duwden ons en probeerden de banners te stelen.”
Over de politie vertelt hij het volgende: “Ze vormden een cirkel rond onze groep alsof wij de bron van agressie waren en niet de omstaanders. Zelfs wanneer een politieman langs achteren geraakt werd door een projectiel door de abortusvoorstanders bleven ze doen alsof wij de aanvallers waren.”
Op een gegeven moment probeerde een politieman in burger ons te duwen en onze banners af te nemen. Toen we vroegen welke wet hem toestond om een vergunde manifestatie te verstoren riep hij “Ik bén de wet in Brussel”.
Naar aanleiding van de droevige herdenking van de abortuswet aanstaande vrijdag kan dit weer tellen qua objectiviteit. Het publiek mag vooral niet geïnformeerd worden over de waarheid van abortus. Als abortus zo’n ongecompliceerde ingreep is, waarom mag dan niet getoond worden wat het inhoudt?
Bron: www.lifesitenews.com/news/video-belgian-police-put-a-violent-end-to-a-legal-pro-life-rally-in-brussel
Beelden zeggen duizend keer meer dan woorden. Een eerste aanwijzing voor de effectiviteit van schokkende beelden is de reactie die deze beelden bij voorstanders van abortus opwekken. Mochten deze beelden geen effect sorteren, dan zouden verdedigers van abortus ze gewoon negeren. Verdedigers van abortus reageren daarentegen meestal zeer agressief op het gebruik van deze beelden.
(...)
Men kan zich afvragen waarom verdedigers van abortus deze beelden vrezen en met alle geweld proberen ze uit het zicht te houden van voorbijgangers. We moeten ons met andere woorden niet afvragen of deze beelden nuttig zijn of effect hebben. We moeten maar kijken hoe verdedigers van abortus kosten nog moeite sparen om het tonen van deze beelden te beletten. Zij weten dat deze beelden zeer effectief zijn.
Bron: www.prolifeactie.eu/genocide-awareness-project-gap
Interview met Dirk Smulders, een jurist met voorliefde voor de filosofie (Colloquium over het Gezin)
1/4/2015
In de aanloop van de Mars voor het Gezin vindt op zaterdag 11 april 2015 een COLLOQUIUM OVER HET GEZIN plaats in Antwerpen.
(van 9u30 tot 19u30: Klooster van de Grauwzusters, Lange Sint-Annastraat 7)
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
==> Om de juiste catering te kunnen voorzien, verzoeken we u zich in te schrijven vóór vrijdag 3 april 2015.
Conferentie 3: Dirk Smulders, een jurist met voorliefde voor de filosofie
"De aanval op het gezin: een cultuurhistorische en filosofische inleiding"
INTERVIEW
1. Wie bent u en wat doet u in het dagelijkse leven?
Ik ben jurist van opleiding en zit momenteel tussen twee jobs. De tijd die nu vrijkomt, wijd ik aan studie.
2. Waarom zijn het huwelijk en het gezin belangrijk voor u?
Het gezin is dat bergende oord van waaruit wij de odieuze buitenwereld liefdevol kunnen naasten, maar tegelijk ook de plek waarin de tegenstellingen (noem het échte diversiteit) van die buitenwereld naadloos verdisconteerd zitten. Man en vrouw – ieder op eigen wijze – zijn de gidsen of loodsen die hun kroost de traditie en het respect voor onze voorvaderen kunnen overleveren. Daar is standvastigheid voor nodig. Sacramentele standvastigheid! En dat biedt alleen het huwelijk.
3. Wat moet er in Vlaanderen meer gebeuren voor de bescherming van het huwelijk en het gezin?
We moeten stoppen met het gezag van ouders te ondermijnen die goed willen doen voor hun kinderen. We moeten af van dat nietszeggende individualisme dat baadt in oppervlakkigheid en cultuurvernietigend werkt. Omwille ondermeer van de kinderen moeten we de traditionele gezinsstructuren die reeds eeuwen gelden versterken i.p.v. te experimenteren met “nieuwe” vormen waarvan meestal diezelfde kinderen de eerste dupe zijn. Wie slechts een dag zou meedraaien in, zeggen we een jeugdrechtbank, weet wat voor puin achtergelaten wordt in onze maatschappij door de ostentatieve permissiviteit die eenieder door de strot geramd krijgt.
4. Het Colloquium voor het Gezin vindt plaats in de aanloop van de Mars voor het Gezin. De doelstellingen van deze Mars voor het Gezin staan geformuleerd in een manifest (www.marsvoorhetgezin.be/manifest). Welk punt in dit manifest is voor u het belangrijkste en waarom?
Vele, zo niet alle punten van het manifest zijn belangrijk. Maar ik ben uitermate blij dat ook stelling wordt ingenomen tegen sensoa, de vereniging die van staatswege onze kinderen indoctrineert met een vertekend beeld op sexualiteit, die uitzonderingen opklopt tot de regel en die uiteindelijk veel meer kwaad dan goed doet!
5. De titel van uw conferentie is “De aanval op het gezin: een cultuurhistorische en filosofische inleiding”. Waarom hebt u voor deze titel gekozen?
Ik wil een inleiding geven, een verkenning zo U wil, in de vernietigende krachten van de moderne cultuur die op grond van een vermeende emancipatorische gedachte de vrijheid/blijheid belijden maar in werkelijkheid meer knechten dan bevrijden …
6. Waarom moeten mensen naar uw conferentie komen luisteren op het Colloquium over het Gezin in Antwerpen op 11 april in Antwerpen?
Moeten is een groot woord. Maar ik vrees dat de aftakeling van onze grote cultuur al langer bezig is dan de meeste mensen denken. Het zou fantastisch zijn als we, eens de wortels van het verval blootgelegd, daar samen kunnen over praten en onze inzichten daaromtrent te zoetvijlen.
7. Indien u uitgenodigd zou worden als gastspreker op de algemene zitting van de bisschoppensynode over het Gezin, die straks in oktober in Rome plaatsvindt, wat zou dan de kerngedachte zijn die u wil meegeven?
Dat men binnen de kerk dringend moet stoppen met polemiseren tussen conservatief en progressief. Men wil de eeuwigheidswaarde van aanspraken reduceren tot tijdsgebonden “stoerdoenerij” om zieltjes te winnen, daar waar men in feite nog meer mensen buitensluit. Men knelt geen instituut van 20 eeuwen in een paradigma van goed 50 jaar.
8. Wat is uw favoriete bijbelcitaat of citaat uit de kerkelijke documenten (+ referentie) en waarom?
Dat blijft toch de aanhef van Johannes. Het woord/Woord als begin van alles. Sprekend de wereld scheppen: een levenslange opdracht.
9. Wie is uw favoriete bijbelfiguur of heilige en waarom?
Als Antwerpenaar durft ik het niet aan Maria niet te vermelden. Maar mannen als een St. Ignatius blijven voor mij toch ook een onuitputtelijke bron van geestelijke kracht.
10. Het Colloquium voor het Gezin en de Mars voor het Gezin vinden allebei plaats in Antwerpen. Wat is uw band met deze stad?
Ik ben er geboren en getogen, ik leef en werk er. Het is mijn alma mater … al heb ik het laatste decennium ook van “mijn” stad het verval meegemaakt. In het centrum, waar ik woon, krijg ik het idee dat we, in plaats van stad, veel meer het speelhol van de rand zijn geworden: het Walibi aan de Schelde. Het leven sijpelt er weg en wordt enkel nog ingevuld met “evenementen” en “shoppingruimte” … niet te harden voor een échte stadsmens. Gelukkig is er nog altijd Rome … la citta eterna … om mijn longen te vullen met ware stadslucht.
--------------------------------------------------------------------------
Wilt u meer horen van wat Dirk Smulders te vertellen heeft?
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
Door uw aanwezigheid toont u dat u de strijd voor het gezin (binnenkerkelijk en maatschappelijk) steunt en steekt u een hart onder de riem van de jonge krachten die dit organiseren.
Van harte bedankt voor uw inschrijving. We kijken er dan ook naar uit u te zien op 11 april.
Nadat u ingeschreven bent, staat het u natuurlijk vrij dit bericht onder al uw vrienden te verspreiden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
www.marsvoorhetgezin.be
www.facebook.com/marsvoorhetgezin
www.twitter.com/pro_familia_be
(van 9u30 tot 19u30: Klooster van de Grauwzusters, Lange Sint-Annastraat 7)
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
==> Om de juiste catering te kunnen voorzien, verzoeken we u zich in te schrijven vóór vrijdag 3 april 2015.
Conferentie 3: Dirk Smulders, een jurist met voorliefde voor de filosofie
"De aanval op het gezin: een cultuurhistorische en filosofische inleiding"
INTERVIEW
1. Wie bent u en wat doet u in het dagelijkse leven?
Ik ben jurist van opleiding en zit momenteel tussen twee jobs. De tijd die nu vrijkomt, wijd ik aan studie.
2. Waarom zijn het huwelijk en het gezin belangrijk voor u?
Het gezin is dat bergende oord van waaruit wij de odieuze buitenwereld liefdevol kunnen naasten, maar tegelijk ook de plek waarin de tegenstellingen (noem het échte diversiteit) van die buitenwereld naadloos verdisconteerd zitten. Man en vrouw – ieder op eigen wijze – zijn de gidsen of loodsen die hun kroost de traditie en het respect voor onze voorvaderen kunnen overleveren. Daar is standvastigheid voor nodig. Sacramentele standvastigheid! En dat biedt alleen het huwelijk.
3. Wat moet er in Vlaanderen meer gebeuren voor de bescherming van het huwelijk en het gezin?
We moeten stoppen met het gezag van ouders te ondermijnen die goed willen doen voor hun kinderen. We moeten af van dat nietszeggende individualisme dat baadt in oppervlakkigheid en cultuurvernietigend werkt. Omwille ondermeer van de kinderen moeten we de traditionele gezinsstructuren die reeds eeuwen gelden versterken i.p.v. te experimenteren met “nieuwe” vormen waarvan meestal diezelfde kinderen de eerste dupe zijn. Wie slechts een dag zou meedraaien in, zeggen we een jeugdrechtbank, weet wat voor puin achtergelaten wordt in onze maatschappij door de ostentatieve permissiviteit die eenieder door de strot geramd krijgt.
4. Het Colloquium voor het Gezin vindt plaats in de aanloop van de Mars voor het Gezin. De doelstellingen van deze Mars voor het Gezin staan geformuleerd in een manifest (www.marsvoorhetgezin.be/manifest). Welk punt in dit manifest is voor u het belangrijkste en waarom?
Vele, zo niet alle punten van het manifest zijn belangrijk. Maar ik ben uitermate blij dat ook stelling wordt ingenomen tegen sensoa, de vereniging die van staatswege onze kinderen indoctrineert met een vertekend beeld op sexualiteit, die uitzonderingen opklopt tot de regel en die uiteindelijk veel meer kwaad dan goed doet!
5. De titel van uw conferentie is “De aanval op het gezin: een cultuurhistorische en filosofische inleiding”. Waarom hebt u voor deze titel gekozen?
Ik wil een inleiding geven, een verkenning zo U wil, in de vernietigende krachten van de moderne cultuur die op grond van een vermeende emancipatorische gedachte de vrijheid/blijheid belijden maar in werkelijkheid meer knechten dan bevrijden …
6. Waarom moeten mensen naar uw conferentie komen luisteren op het Colloquium over het Gezin in Antwerpen op 11 april in Antwerpen?
Moeten is een groot woord. Maar ik vrees dat de aftakeling van onze grote cultuur al langer bezig is dan de meeste mensen denken. Het zou fantastisch zijn als we, eens de wortels van het verval blootgelegd, daar samen kunnen over praten en onze inzichten daaromtrent te zoetvijlen.
7. Indien u uitgenodigd zou worden als gastspreker op de algemene zitting van de bisschoppensynode over het Gezin, die straks in oktober in Rome plaatsvindt, wat zou dan de kerngedachte zijn die u wil meegeven?
Dat men binnen de kerk dringend moet stoppen met polemiseren tussen conservatief en progressief. Men wil de eeuwigheidswaarde van aanspraken reduceren tot tijdsgebonden “stoerdoenerij” om zieltjes te winnen, daar waar men in feite nog meer mensen buitensluit. Men knelt geen instituut van 20 eeuwen in een paradigma van goed 50 jaar.
8. Wat is uw favoriete bijbelcitaat of citaat uit de kerkelijke documenten (+ referentie) en waarom?
Dat blijft toch de aanhef van Johannes. Het woord/Woord als begin van alles. Sprekend de wereld scheppen: een levenslange opdracht.
9. Wie is uw favoriete bijbelfiguur of heilige en waarom?
Als Antwerpenaar durft ik het niet aan Maria niet te vermelden. Maar mannen als een St. Ignatius blijven voor mij toch ook een onuitputtelijke bron van geestelijke kracht.
10. Het Colloquium voor het Gezin en de Mars voor het Gezin vinden allebei plaats in Antwerpen. Wat is uw band met deze stad?
Ik ben er geboren en getogen, ik leef en werk er. Het is mijn alma mater … al heb ik het laatste decennium ook van “mijn” stad het verval meegemaakt. In het centrum, waar ik woon, krijg ik het idee dat we, in plaats van stad, veel meer het speelhol van de rand zijn geworden: het Walibi aan de Schelde. Het leven sijpelt er weg en wordt enkel nog ingevuld met “evenementen” en “shoppingruimte” … niet te harden voor een échte stadsmens. Gelukkig is er nog altijd Rome … la citta eterna … om mijn longen te vullen met ware stadslucht.
--------------------------------------------------------------------------
Wilt u meer horen van wat Dirk Smulders te vertellen heeft?
U kunt zich gratis inschrijven via deze link:
www.marsvoorhetgezin.be/colloquium
Door uw aanwezigheid toont u dat u de strijd voor het gezin (binnenkerkelijk en maatschappelijk) steunt en steekt u een hart onder de riem van de jonge krachten die dit organiseren.
Van harte bedankt voor uw inschrijving. We kijken er dan ook naar uit u te zien op 11 april.
Nadat u ingeschreven bent, staat het u natuurlijk vrij dit bericht onder al uw vrienden te verspreiden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
www.marsvoorhetgezin.be
www.facebook.com/marsvoorhetgezin
www.twitter.com/pro_familia_be
"Wie niet zorgt voor zijn eigen familie en zelfs niet voor zijn huisgenoten, heeft het geloof verloochend en is erger dan een ongelovige."
1 Tim 5:7
1 Tim 5:7
ARCHIEF
November 2016
Oktober 2016
September 2016
Augustus 2016
April 2016
December 2015
November 2015
September 2015
Juli 2015
Juni 2015
Mei 2015
April 2015
Maart 2015
Februari 2015
Januari 2015
December 2014